-

Recept på vackra maränger.

2010-03-05 @ 09:56:41

Det blev maränger, något jag suckat länge efter och funderat en hel del över OM jag skulle klara denna utmaning. För det finns redan ett marängproffs i min familj, min pappa är sjukt bra på att få dom lagom sega och så smakar dom gudomligt. Men man MÅSTE ju våga försöka själv någon gång också. Så igårkväll bar det av och som jag misslyckades, BIG TIME! Det grämde mig hela natten så nu på morgonen fick jag grabbarna att hjälpa mig med ett nytt försök och jag känner mig som Leila själv. Dom blev både vackra och goda, så mer kan man inte begära. Det enda är att nästa gång ska jag bara göra en halv sats åt gången, det blev mer än dubbelt så många som det stod i receptet, så alla fick inte plats på plåten.

7 äggvitor
5,5 dl socker
en halv citron.

Blanda allt i en rostfri bunke och vispa över ett vattenbad tills sockerkristallerna försvunnit helt.
Smeten ska nå mellan 60-65 grader innan man tar den från plattan.
Häll i önskad färg eller choklad.
Placera i formarna och sist ska dom få stå i ugnen i en timme på 130 grader.





Kommentarer
Postat av: Emma

Jättefina maränger Clara, det ska jag nog ta o prova en dag. Ha det bra. Kram

2010-03-05 @ 14:11:46
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback