-

4 månader till beräknad förslossning.

2010-03-08 @ 09:41:50
Just nu står tiden still, helt jävla totalt! För ett litet tag sen sprang tiden fram och det känns som en evighet sen som vi fick vårat efterlängtade plus, men nu..... Nu står klockorna helt stilla. Vi vill träffa våran nästa bebis NU, helst nyss! För denna gång vet vi vad vi längtar efter. När vi väntade Max väntade vi bebis, nu väntar vi en familjemedlem, en egen lite person som ska bli en del av oss och inte bara mig och Johan utan även Max som pratar om sin bebis men som tycker redan att magen är ivägen när man ska mysa, så man får hitta sina tricks.
 
   Och då tänker ni.... "hur ska hon stå ut i fyra månader till om hon klagar redan?!". Och då måste jag säga att jag klagar inte, jag bara längtar i mängder efter denna lilla varelse, precis som när man bokat en resa så längtar man efter att få sätta sig på flyget och börja resan. Man hoppas och har mängder med förväntningar men det är ändå med rysningar man inte vet hur resan kommer sluta.
  Så nu kan man inte göra annat än att längta, längta efter sprängdfyllda bröst, ömt bäcken eller ett jobbigt ärr på magen, sömnlösa nätter, mängder med blöjbyten, oro för plötsligspädbarnsdöd, men även att få krama om världens dyrbaraste skatt, få njuta av lukten som bara finns hos bebisar och inte behöva lämna ifrån sig skatten utan att den faktiskt lever hos oss och är en del av oss.
   Jag såg lite av det som vi filmade från när Max föddes och hur ömt vi tog i honom, hur lång tid det tog för Johan att ta på honom pjamasen första gången och hur Max njöt redan från första sekund av att vara i våra famnar och trots att jag varit med om mitt livs värsta dygn så ler jag med hjärtat och då ska vi inte prata om Johan, jag blir varm i hela kroppen av att titta på filmen. Och nu väntar vi bara på att få göra om det igen (MEN med en annan typ av förlossning).

   Imorgon går vi in i vecka 24 och det känns som en evighet tills juli står där och knackar på dörren för då är det våran tur igen.



En numera pigg mage med MÄNGDER med sparkar och rörelser, så vi antar att bebisen bara vill tala om att vi inte skulle glömma bort honom/henne. Sparkarna är ännu helt underbara och gör varken ont eller är obehagliga.


Kommentarer
Postat av: LeeLoo

Vad vacker du är! Vilken underbar bild, du strålar ju Clara! Förstår att ni håller på att längta ihjäl er! Det är helt undrbart med liten!

2010-03-08 @ 10:29:10
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!

Ja, va kul att vi är så nära i tiden! Känner igen vartenda ord du skrev i det här inlägget... Jag har tyckt att tiden bara rusat förbi, tom tänkt att jag inte tagit till mig bebisen i magen för att jag inte längtat ihjäl mig och varit besatt av vilken vecka och vilken dag jag är i ;) . Men nu, jäklar vad jag längtar... <3



Jag är beräknad till den 3 juli, men det blir nog lite tidigare med tanke på att det blir planerat snitt.



Håller med föregående kommentar, det är en väldigt vacker bild!



Kram Sofia

2010-03-08 @ 11:03:46
URL: http://thenewshitintown.blogg.se/
Postat av: astrid

vilken otroligt fin bild :D :D Du ser så harmonisk och lugn men ändå lycklig ut :D Och vad fint du beskriver hur ni längtar.. Jag längtar också, men vi måste få det lite mer ordnat för oss innan vi kan köra på igen.. Men man vet ju.. den som väntar på nåt gott... ;D



kram på er

2010-03-08 @ 12:35:04
Postat av: Annie L

Va fin du är!!

Låter underbart o längtar tills man själv är där!!

2010-03-08 @ 13:54:06
Postat av: clara

Tack va snälla ni är! Tänk att jag strålar, det var mer än vad jag visste, men det låter inte alls dumt.



Annie: Det är inte så att det är något på g?

2010-03-08 @ 13:57:28
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: cat

Åhhh du är jäääättefiiin och fräsch =)

Synd bara vi inte kan ses i påsk.. buhuu

kramar

2010-03-08 @ 18:13:01
Postat av: Sara

Åh vad fin du är Clara! :) Och så fin mage! Kramar

2010-03-08 @ 23:10:41
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kom in på din sida av ren slump*:) Jätte fin blogg och det strålar verkligen om dig:)

Stor kram

2010-04-02 @ 00:06:35
URL: http://varatpyre.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback