-

Prisa personalen på BB.

2010-06-30 @ 21:03:07
Eftersom mitt ena bröst inte funkat som sig bör utan blöder och gör så ont att tårarna rinner när Lillebror tar tag när han väl lyckas.... Så ikväll fick det vara nog efter att jag inte har kunnat amma på det på hela dagen och natten så ringde jag BB för hjälp och då svarar jordens snällaste kvinna Marie som sa att jag skulle komma ner. Så för första gången körde jag bil efter förlossningen dessutom med Lillebror. Vi kom ner och fick PROFFSHJÄLP, helt underbart. Sen fick jag hyra en proffspump som ska rädda mina tuttar och Lillebror ska få i sig lite mer. Så än en gång prisa personalen på BB!

Kommentarer
Postat av: jenny t

Kära Clara! Grattis till bebisen! Han är alldeles förtjusande fin!

Grattis till att det äntligen är över, ditt jobbiuga havandeskap!

När jag läser alla de senaste inläggen sen Lillebror kom så blir jag alldeles....ja jag får rysningar. Du verkar ha haft ett sånt HELVETE. Ett sånt HELVETE och ÄNDÅ är du så hiskeligt glad och positiv! HAR du verkligen VART det på RIKTIGT?

När mitt snitt gjorde ont så grinade jag och ville dö. När mina bröst varade och sårade så grinade jag och ville dö. När de skulle köra in en kateter i min vagina så grinade jag och ville dö.

Jag hatade all personal på BB och förlossningen för att de hela tiden ville få mig att lida ännu mer. Ville ha allt så satans naturligt. Tänk vad mycket gråt jag hade sluppit om någon sagt åt mig att lägga ner amningen direkt, tex. Men nej nej, plåga mamman så mycket man kan innan mamman själv ger upp och får världens skuldkänslor.



Jag fick oxå en amningspump med mitt andra barn. Efter 1 vecka fick jag hyra en sån. Ebba fick både ersättning och utpumpad mjölk i ca en månad, innan mjölken helt enkelt tog slut. Kroppen ville väl producera mjölk till en bebis och inte till em mjölkmaskin. Lova att du inte får dåligt samvete och ångest om det blir så för dig oxå! Ersättning är guld det oxå!



Och OM det är så att du innerst inne TYCKER att allting ÄR lite jobbigt, med smärtorna och tvåbarnschocken (?) på det, så vill jag bara hälsa att det blir bättre och lättare hela tiden. Och nu, när Lillan är lite mer än 1 år, så är det som en dröm att ha två barn. Huset ser ut som ett helvite och vi äter hiskeligt mycket falukorv, men det är så får det va. Man hinner inte städa å laga storkok med två småglin. Eller ja, man kanske hinner det, men då hinner man ju inte gosa och leka. Och det känns lite viktigare än grytor gjorda på biodynamiskt odlade grödor..



Jaja. Mycket babbel. SKöt om dig och er iallafall. Pumpa på! Jag minns ännu den sövande rythmen från pumpen. Härligt!

Kram från Jenny å com

2010-06-30 @ 23:00:35
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback