-

Gravidvecka 38 med magbilder såklart!

2010-06-15 @ 21:40:05

Att det börjar närma sig förlossningen märks tydligt nu, jag får sammandragningar bara jag ställer mig upp, har förvärkar som går att klocka under längre stunder, märker att bebisen tar upp hela magen och att det är allmänt pissigt att vara gravid nu. Allt detta bortsett ryggen som bara blir värre och värre för var dag som går men jag vet att det finns ett slut och därför så står jag nog ut lite extra just nu.
   Svettas gör jag som en gris, så fort temperaturen runt mig överstiger 18 grader får jag bastukänslor och vill bara ta av mig alla mina kläder på stört, som tur är så går förnuftet före känslan där. Och det är nog inte bara jag glad för.....
   Jag är kissnödig hela dagarna och jag blir vråltokig på alla toaletter av högre modell, för då blir något fel i ställningen och jag får bara ut tre droppar på sin höjd och går därifrån lika kissnödig som innan.
   Mina nerver är det helt åt helvete med, jag blir supernojjig över att det ska hända Johan och Max något, så förutom ryggen så sov nog jag sämre än Johan i nättras pga oro för att han skulle bli sämre under natten... Men det behövs inte alls så stora saker för att få mig att nästan svimma av klena nerver, det räcker gott med att Johan lagar mat och råkar riva sig på rivgärnet så är det kört.
   Och är det någonstans man märker att jag är hyper så är det när jag får akupunkturen, nålarna biter sig fast och det ser så sjukt ut när hon ska dra ut dom trots att dom sitter fast i huden. Blä!
  Att jag väger som en elefant är inget jag bryr mig speciellt mycket om, just nu har jag större problem än vikten dessutom tycker jag att det är fånigt att bry sig för mycket om vikten som gravid, banta kan man göra andra gånger i livet.



Imorgon ska jag och Johan på en extra kontroll på BB för att kolla lite allt möjligt, ska jag va ärlig så vet jag faktiskt inte exakt vad vi får göra förutom en ctg-kurva som vanligt, men vi ska ta med kameran så ni kommer säkert få ta del av vissa bitar.

Och som vanligt påminner jag er om att rösta på SNOPP eller SNIPPA i vänstra spalten, tycker det är så kul att se vad ni tror att Mini har för kön.


Kommentarer
Postat av: Malena

Kommer då liten i morgon??? :-)

2010-06-15 @ 22:00:29
Postat av: Malin

åååå Va fin du är Clara :).. hoppas ni mår bra och att allt kommer gå bra..



kram kram Malin

2010-06-15 @ 23:31:28
Postat av: Carola

Nu får mini komma för jag har en present här som ligger o väntar ;o)

Jag gissar på att ni ska på en sista kontroll innan igångsättning.

Hm undrar hur lång tid efter man brukar sättas igång, fniss ;o)

2010-06-16 @ 06:50:57
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Carin

Så lite så, bara sanningen :)



haha, men det skulle inte se bra ut om vi gör ordning väggen och sedan hänger på en furu-spegel. Nej, den får helt enkelt bli vit och smälta in :)



När skall nästa bebis komma, ser på bilderna att du är gör stor :) Fint!

2010-06-16 @ 08:48:15
URL: http://carinpersson.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback