-

Examen, en liten sjukling och en öm bak.

2010-06-05 @ 08:40:12
Igår hade Johan sista dagen i skolan (nog för att dom kommer behöva fixa saker nästa vecka med, men det skiter vi i nu) och det firades med att Johan fick gå och klippa sig och sen mötas upp av mig och Max så gick vi till Lilla Elefant och åt pizza som för övrigt blev ett av två nya ord som Max sa en miljon gånger inom loppet av några timmar. Först kom ordet "kolla!" inne på Åhléns och han sa det så många gånger och så högt att jag bara gick och skrattade rätt ut för att han var så söt. Sen frågade jag honom om han ville ha pizza till middag, eftersom han inte haft någon större aptit sedan han blev sjuk så får man vara glad för det lilla som åker ner. Och både ordet "pizza" och pizzan gillade han. Han ropade riktiga glädjerop "pizzzzzzzaaaaaaa" över hela stan, precis sådär högt så man som förälder skämms ögonen ur sig och tänker att "jaha, nu tror varenda kotte att vi bara matar ungen med pizza och att vi är riktiga WT, nu är det kört!".
   Vi fick en riktigt riktigt mysig stund på pizzerian och pizzan var god, dock fick jag bara i mig halva så idag har jag en trevlig lunch som väntar. Sen tog vi oss vidare till Hemmakväll och köpte en av Ben&Jerrys sjukt goda glassar och massor med godis. Trots allt så har jag inte många veckor kvar nu som jag kan äta på detta vis tills Mini ska ut och då ska jag tänka om med mina matvanor. Men det tar vi då.... Så när vi kom hem igår satte vi oss alla tre på balkongen med lite snacks och bara njöt av vädret och pratade om allt som hänt under dessa tre år som Johan pluggat, kan lova att den listan blev lång!
   När Max somnat svullade vi av glassen, godiset orkade vi inte alls, konstigt va?! Även jag har mina begränsningar. Strax efter tio gick vi och la oss, Johan hostade som vanligt och jag klagade på ryggen som vanligt och pratar drömmande om att jag snart ska få sova på BB igen med en härlig spruta morfin i baken. Vad i hela friden har hänt med mitt liv?? Jag som alltid övervägt om jag ens ska ta en alvedon vid sprängande huvudvärk eller liknande drömmer nu om en hel spruta morfin i baken, jag blir ju riktigt rädd för mig själv!
   Natten blev sen precis som vanligt, inget nytt under solen där. Ryggen var hopplös och Max kom in till oss och hade jordens feber... Så nu pratade jag med sjukvårdsrådgivningen IGEN, vilket faktiskt dom hade bett mig ringa idag om han inte var bättre än så halv elva ska han och jag ner till sjukhuset för en närmare titt. Hoppas att dom gör något vettigt med honom.
   Jag för min del är öm i baken idag, tror att Mini pressat sig nedåt hela natten. Och då hejar vi alla på och säger fortsätt så din lille skrutt, ut med dig bara, UT!!

   Johan ska vi köra ner till Wisby Hotell till klockan tio, då han och hans klasskompisar har champangebrunch, LYLLOS DOM!! Vill jag också ha, kan ingen ha det med mig?! Och vid halv fem ska rektorn säga några väl valda ord till studenterna i Almedalen, däremellan ska jag och Max bara få tiden att gå. Men som sagt, han är så sjukt värd denna dag så det är inte klokt!

Nu är det dags för frukost, för jag är hungrig!

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback