-

Det är SVÅRT att vara en bra mamma....

2010-07-13 @ 22:06:54
Jag rent ut sagt HATAR denna värme, den gör så jag känner mig som en av jordens genom tiderna kanske sämsta mamma. Mot båda mina söner. Jag kan inte bada med Max eller ens sitta i vattenbrynet pga det förbannade avslaget! Det suger!! Jag vill bada, leka, springa och lyfta honom, men det kommer dröja många veckor till innan jag får ta upp honom i famnen och bara gosa, snarare fem och en halv vecka... Hemskt!
  Och så har vi den som jag får panik över hur kass morsa jag är, Hugo... Han ligger i vagnen eller på mitt bröst och svettas som en hund. Vi gör verkligen allt för att han ska ha det så bra som det går med att vara nere på stranden där det är någeunda drägligt där vi har smällt upp ett parasoll över honom och mig så jag kan amma honom fritt och då får han ligga under gallerfilten. Men ändå så kokar han och det gör ont i mig eftersom jag inte vet vad jag ska ta mig till för att få honom att må bättre.

   Igår var vi på BB och gjorde om Hugos hörseltest, han kuggade så vi ska till öronmottagningen på fredag, men det var värt att åka in till stan ändå för i bilen fanns AC och sen var själva sjukhuset som en enda stor kyl, så vi njöt både Hugo och jag, dessutom fick vi träffa några av personalen som vi gillar på BB så vi hade en riktigt trevlig stund där.

För övrigt så har vi camperat ute hos mina föräldrar i Tofta i några dagar, allt för att överleva värmen samt för att det är så mysigt att vara där med dom och äta gott och bara har det gott.

Dagens slagord: Ropen skalla kyla åt alla!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Jag förstår dig! När min 4-åring föddes i maj var det stekhett och sen fortsatte det än värre hela sommaren. Vi var i stort sett bara inomhus, under takfläkten och fastklistrade vid varandra. Inget kul alls. Gnällig bebis och gnällig mamma. Snart har jag en ny liten bebis som ska klibba fast, hoppas verkligen att värmen släpper lite så att det blir drägligt för stora och små.

Även om du känner dig som en dålig mamma så är jag säker på att det inte är någon annan som ser dig så.

Ha en bra dag!

2010-07-14 @ 10:09:41
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-14 @ 10:35:43
URL: http://millahoman.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback