-

Så blev min födelsedag.

2010-01-20 @ 12:42:32

Jag väcktes av sång från Johan och Max, dom hade med sig fina rosa rosor och paket till mig, dessutom bjöd Max på extra många pussar. Därefter gick vi upp för att äta frukost och då hade Johan dukat redan kvällen innan så det kändes himla lyxigt att bara sätta sig till bords med finfrukost. Vi åt så det knakade om det och sen var det dags för babysim, vilket hela familjen var med på. Max är verkligen våran lilla fisk, han håller näsan lika mycket under ytan som över och stormtrivs verkligen, precis som vi gör. Johan tog Max i duschen så jag fick göra mig iordning i lugn och ro. LYX! Sen bar det av hem igen, Max somnade direkt så vi gjorde smarriga äggmackor och tog det lugnt. Därefter skulle Johan till skolan så Max och jag chillade med att se på Pippi på dom sju haven. Under tiden var det två gubbar från PEAB här och fixade våran balkongdörr. Kort där efter ringde Johan och sa att han var påväg hem igen. Dags för ännu mera mys innan det var dags att fixa maten. Hela min familj, bestående av mamma, pappa, sytrarna Julia och Hanna kom på besök. Vi åt bakad potatis med massor av smarr till. Sen fick jag paket i mängder! Jag är verkligen världsbäst på att fylla år, jag blir som en fyraåring gång på gång. Och slutligen slocknade jag i Johans famn framför tvn. Vilket är standard numera. Så jag kan inte vara annat än nöjd med MIN dag.







Kom på en liten sak till, min moster ringde och sjöng för mig igår och när vi sen småpratade lite så frågade hon mig om jag inte tyckte att det kändes konstigt att snart vara lika gammal som hon..... Inga kommentarer.... Och sen frågade hon mig om jag inte tyckte att det var jobbigt att bli äldre/gammal, men mitt svar kändes solklart att om livet bara blir bättre för var dag som går så gillar jag verkligen att bli äldre. Så Fia kom igen och fråg mig igen när jag fyller 87! Då kanske jag ser det lite annorlunda, men som livet är idag så finns det inte ett smack att klaga på (förutom denna värdelösa kropp som bara ställer till det, men skulle man lägga ner energi på att klaga på den så skulle jag inte göra annat än klaga så det ger jag fan i, just nu iaf). Dessutom ska vi städbesikta nya lägenheten idag och skriva dom sista sakerna med banken. Tänk att livet kunde bli så jävla bra!


Kommentarer
Postat av: LeeLoo

åh vilken bra födelsedag! Du hade det ju hur mysigt som helst, vad härligt! Vi kommer verkligen att sakna babysimmet, till & med som jag har övervägt att lämmna lillknodd till någon en timme. Hehe! Men det blir nog skönast med så lite planer som möjligt den första tiden!

2010-01-20 @ 12:56:59
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Catti

Vilken skön dag du fick, massa lyx till en prinsessa som du.

Hoppas ni ha en bra dag idag med.

kramkram

2010-01-20 @ 13:02:06
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vilken mysig dag ni verkar ha haft, nice! Gud vad Max är söt!

Du har en för jädra bra inställning Clara, gillar skarpt! :D

Kraaam

2010-01-20 @ 17:08:23
URL: http://liteomsara.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback