-

Peta mig aldrig i ögonen!

2010-02-08 @ 09:23:37
Det tog mig en vecka att leta fram datorn men nu är både den och vi på plats. Och jag kan bara säga SOM VI TRIVS! Det är ett precis lagom boende för våran familj. Dessutom älskar Max sitt nya stora rum och att springa mellan alla dom andra rummen, första morgonen hade han inte sama förtjusning, efter vi lämnat sängen och han kom på att han inte var "hemma" trots att alla våra saker fanns där så var det inte konstigt att han ville hålla oss i handen hela den dagen. Och för hans del så händer det både det enda och det andra i denna lägenhet, han har nu bajsat TVÅ gånger på toan!!! Jisses så stolt man blir när han säger till att han behöver bajsa och sen sitter där och gör sitt. Inte dåligt inte dåligt!!
Men för min del så flyter allt inte på riktigt lika bra... Förra helgen var jag lite förkyld och fick typ symtomer som man kan ha, bla ont i ögonen och framförallt det högra... Veckan fick och det blev värre för var dag som gick så i torsdagskväll låg i i mörkret i ångest över hur ont man kan ha bakom ett öga, inget hjälpte. Så på fredagen när vi vaknade och allt kändes bra så slappnade jag av, det tog ca en timme så var det tillbaka, då ringde jag vårdcentralen i hopp om lite tips. För vad är oddsen för en läkartid om man ringer halv tio en fredag?? Jo tydligen så finns det ännu hopp, jag skulle komma om 30 min. Så det var bara att ringa Johan som hade bilen och ta en snabb dusch. Johan fick köra mig efter som jag får så ont av ljus, vilket betyder att jag har nog lagt flest svordomar över denna vita skit som ligger på marken ännu. I väntrummet fick jag reda på att ett annat par som fick barn strax efter oss också ska ha barn i juli, så himla kul! Till slut fick jag komma in till läkaren som tog mitt problem på STÖRSTA allvar och det visade sig att synen blivit fasligt dålig och hon skickade ner mig till sjukhuset bums, så det var bara att packa sig dit. När vi anmälde oss på ögonmottagningen fick vi höra att vi skulle sätta oss ner och räkna med att vi kommer få vänta ett tag innan vi skulle få komma in, då undrade jag HUR länge är ett tag och varför, med tanke på att jag hade en rimiss som sa att vi skulle va där nyss. Nej tydligen inte för läkaren var på lunch och skulle först komma tillbaka om en halv timme, så då gick vi och käkade med alla vita rockar och vi konstaterade att om det är någon gång jag ska få problem med kakan så var det just där och då.
Väl tillbaks på ögon så fick jag göra mängder med kollar och dom tog verkligen mitt lilla öga på största allvar, till slut skulle doktorn mäta trycket i ögonen och han blev först sådär trevlig som läkare bara blir när man ska göra något obehagligt sen börjades det... Jag fick några droppar i ögonen, som han inte sa vad det var, därefter skulle han lysa med en blå laser i ögat och när jag känner hur den skrapar mot linsen skrek jag i högan sky. Är det något man inte gör med mig så är det att peta mig i ögonen, FYYYY FAAAAAAAN va läskigt!!!! Doktorn tyckte att vi skulle hämta en syster som skulle hålla i mig, paniken växte i mig kan jag lova, så när doktorn gick ut ur rummet ropade jag på Johan högt som bara den, in kom doktorn, syster och Johan för att peppa mig, men tortyren var för hög och läkaren gav upp. Kvar satt jag på stolen och grät, dels för det hemska jag varit med om och dels för att jag skämdes som en hund för att jag inte kunde skärpa mig, men det är inte alltid så lätt att hålla tillbaka tårar när hela kroppen är full av hormoner. I vilket fall så var det iaf PINSAMT!
   Det visade sig att jag fått en infektion i ögat och därför har jag så satans ont, men doktorn trodde att jag redan genomgått det värsta och att det bara skulle gå bättre och bättre nu. Och nog tycker jag att det känns liiiite lite bättre nu.
Helgen bestod av panikstädning av gamla lägenheten så idag är jag sängliggandes med ont i både kakan och ryggen..... Jävla skit....

Kommentarer
Postat av: LeeLoo

skönt att vara på plats i nya "placet", kommer gärna & kikar ngn dag! Duktiga Max som säger TILL när han ska bajsa, Wille nekar järnet - han bajsar aldrig! Stackars dig med "det onda ögat" hoppas det blir bättre nu. Pyssla om dig & bebben, vila så ryggen & kakan blir nöjda!

2010-02-08 @ 10:38:50
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Nina

Nä med fyyyy STACKARS Clara. Det låter övervidrigt. Hoppas det blir snabbt bättre nu.

Kram

Å va SUPERDUKTIG Max är.

2010-02-08 @ 16:10:08
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Catti

Hu vad ont det måste göra. Hoppas du fort blir bättre.

kramrkam

2010-02-08 @ 19:34:11
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: cat

Förstår precis hur du känner med dina ögon. Det är sådär jag har det (för tillfället är det iaf bra) - ljusskygg och skräpiga ögon. Det är hemskt och livskvalitén sjunker till botten.. Man får iaf vara glad då ögonen är bättre och dina ögon kommer att bli kanoners snart =)



FY FAAAAAAAAAAAn. HÅller med dig. Gjorde såndär trycktest i ögat förra ggn hos läkaren... gör jag aldrig om. Och sen det där gula som svider i ögonen och som man ska ha blått ljus mot, var det den? BLÄ för den.



Kul att ni trivs i lägenheten! Ska bli kul att se!!!

kramar

2010-02-08 @ 20:30:03
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback