-

Överlevt kräkis men inte mycket mer.

2010-02-20 @ 14:18:33
Med facit i hand så var det den hemska och omtalade VINTERKRÄKSJUKAN som jag så hårt och skoningslöst drabbats av i torsdagskväll. Allt började med en vanlig torsdag ända fram till klockan åtta eller nå sånt då Johan kom med den kladdkakan som var kvar från kvällen innan och för första och förhoppningsvis sista gången så var jag inte sugen på det och tog inte ens en tugga. Sen somnade jag (som jag brukar göra numera vid den tiden i soffan) och sov gott i lite mer i två timmar. Vaknar som om jag hade Gotlandsmusiken en meter bakom mig i fullt blås och kände att något kändes skumt. Helt rätt, sen var det bara att göra det som ordet "vinterkräksjukan" innefattar hela natten lång........... Bläääää....... Dagen efter låg jag och mitt lakan lika skrynkliga i sängen och kom inte många cm, jag mådde verkligen skit. Som tur var så var Max verkligen pappas kille hela eftermiddagen och kvällen så det underlättade massor och varken Max eller Johan har ännu åkt på skiten, men jag undrar om det inte var en annorlunda släng av kräkis som Johan hade förra helgen och strax innan dess så la ju Max jorden pizza i sin säng en natt, så nu håller vi tummar och tår för att dom kommer klara sig från detta äckel.
   Gårdagen gick på kvällen lagade Johan kyckling med ris och god god sås till familjen. Synd bara att jag hade en magsäck som en hamster annars hade jag ätit kanonmycket. Det fina var att jag fick tillbaka aptiten lite och går nu i rätt riktning iaf, även om det går lååångsamt. Och som om detta vore nog så innebär detta att vi missar Nina och Robbans roliga fest ikväll som vi längtat efter sen innan jul! Det är ju bara föööör sorgligt! Men inte skulle man våga chansa på att gå dit och KANSKE smitta någon annan stackare, tydligen ska man hålla sig ifrån folk i 72 timmar efter sista kräkningen, känns som en evighet bara det. Ja ja, imorgon har iaf familjen satt pulka på schemat så det ser jag fram emot.

Nu väntar vi för övrigt på ett trevligt sms.... Hihi!

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback