-

När allt går åt helvete men man är lycklig ändå.

2010-12-15 @ 12:59:43
Idag tog jag ett enkelt beslut redan vid frukosten, Max får stanna hemma för hör och häpa men jag skulle inte hinna hämta ungen på dagis och för schemat var för tungt. Så jag ringde dagis och sa att han får allt stanna hemma. Vi hade en kanonmysig start med två glada ungar och en glad mamma, ända fram tills att hon insåg att hon spräckt tidsplanen TOTALT för att lyckas komma till sjukgymnasten i tid.


1. Klä på tre personen hundratals plagg.
2. Hugo bajsar efter att alla hundra plaggen är på.
3. Byta på Hugo och på med kläderna igen, tur att Max är värmetålig!
4. Dörrjäveln till vagnförrådet hade frusit. Fick till slut upp den.
5. Knölade ner två ungar som inte ville åka vagn i vagnen.
6. Halvsprang med snöstorm i ansiktet. (inget som egentligen stör mig)
7. Körde fast med vagnen på "genvägen", fick slita ur Max och tvinga honom att gå fint bakom mig en bra bit. (många sovdomar kan jag lova)
8. Knöla ner Max igen som än en gång inte vill åka vagn.
9. Fortsätter springa mot Korpen.
10. Får århundradets längsta rödlyse, hann hämta andan.
11. Sprang igen, ännu mera snö.
12. Mutar Max med att om han är duktig vid sjukgymnasten ska han få träffa Mommo sen, vi har en deal!
13. Kommer fram....
14. Hissjäveln är trasig och på taket i den sitter en kille och flinar, jag flinar INTE tillbaka!
15. Knölar ur Max IGEN och får honom att ta trappan.
16. Jag stonkar, sliter, gråter och använder all min sista kraft för att fra upp vagnsatan för trappan.
17. Letar reda på Lena som är lika underbart snäll som alltid, får mitt papper som jag skulle ha och sen klappar hon mig på axeln och säger att hon tror att jag redan fått den träning jag skulle kunna tänkas behöva idag.
18. Lena hjälper oss ner för trappen som tur var!
19. Knölar ner Max IGEN i vagnen.
20. Går mot förskolan där mamma jobbar och åker madrass med deras goa ungar som är så snälla mot Max.
21. Knölar ner Max IGEN i vagnen, klockan närmar sig elva och då ska vi va på BVC med Hugo.
22. 11:00 på BVC där vi möts av världens bästa Eva.
23. Väcker Hugo, vägs, mäts och sprutas in (Lotta på Bråkmakargatanuttryck).
24. Knölar ner Hugo (!) denna gång.
25. Går hem, blöt på ryggen och trött i benen.
26. Hemma, båda killarna sover.
27. Inser att jag tappat stegräknaren och blir sååå ledsen!

28. Känner mig lycklig ända in i hjärteroten ändå, för sicken dag vi haft, jag och mina prinskorvar! (och det bästa är, än är inte dagen slut!)

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Oh shit. Låter som något jag hade brutit ihop tusen gånger om för.

Ses i morrn! Kram

2010-12-15 @ 15:24:26
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Anonym

Hejja Clara!

2010-12-15 @ 16:49:44
Postat av: Frida

Men Clara, ta det lite lugnt så du inte får en hjärtattack! Du är verkligen en krutgumma! Det lyser om dig.

God jul till er familj

2010-12-15 @ 20:40:09
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback