-

En ära att få skapa traditioner.

2010-12-13 @ 10:27:56


I min familj så har vi en mysig tradition som går ut på att man äter lyxfrukost framför lucian på tvn. Och detta är en tradition värd att bevara för oj va mysigt vi hade! Så redan nu är det bokat för nästa år. Men vi hann inte med att se hela programmet för klockan åtta skulle vi va på Max dagis för att få näravara på deras "luciasångstund" som var mysigt dock så sjöng knappt barnen och alla satt huller om buller. Hugo tyckte att det var hur mysigt som helst och han smältade in fint bland alla tomtarna, inte en enda pepparkaksgubbe eller stjärngosse, det är helt enkelt inte inne att ha dumstrut. Men fikat var trevligt, framförallt att få träffa alla andra föräldrar till barnen som Max leker med. Trots att jag hämtar och lämnar honom varje dag så har jag ännu inte träffat alla föräldrar på snart ett år, kan ha att göra med att förskolan inte har varken föräldramöten eller droppinfika eller soppmiddagar som många andra dagis har och det är synd för jag vill gärna veta mer om dom Max pratar om från dagis.


 


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Glad lucia till dej med raring!



Älskade det äckliga snorinlägget. Ju mer man bjuder på sig själv ju bättre blir det. Heja!



Ses på ons. Kram

2010-12-13 @ 10:55:59
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Carola

De samma till dig och familjen. Vi ska nu snart bege oss iväg för att titta på våran Lucia och tomte:)

2010-12-13 @ 14:46:25
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst är det kul att träffa ens barns kompisar med familjer på förskolan, man vill ju veta vem ens barn träffar om dagarna. Så jag förstår att ni saknat droppis.

/Anna

2010-12-13 @ 15:37:33
Postat av: Frida Dahlby

Så mysigt!! Felix har sitt luciatåg i morgon. Vad synd att ni inte har träffar på dagis. Felix dagis ordnar väldigt mycket, dropinfrukost, föräldramöten, gårdsfest och sommarfest. Säkert något jag glömt. Dagisavldeningen har även hyrt geabbadet! Proppsa på det, väldigt kul att träffa och prata med andra föräldrar.

2010-12-13 @ 23:31:06
Postat av: Frida Dahlby

Så mysigt!! Felix har sitt luciatåg i morgon. Vad synd att ni inte har träffar på dagis. Felix dagis ordnar väldigt mycket, dropinfrukost, föräldramöten, gårdsfest och sommarfest. Säkert något jag glömt. Dagisavldeningen har även hyrt geabbadet! Proppsa på det, väldigt kul att träffa och prata med andra föräldrar.

2010-12-13 @ 23:31:26
Postat av: Irene

Men herre Gud dropp in fika och föräldrar möte,vad är det att klaga på!! Det är en gång varje termin enl läroplanen. Kanske att du själv ska styra upp en föräldrargrupp som kan fixa soppmiddagar och dyligt! Själv tycker jag att det är viktigare att fröknarna engagerar sig i barnen. Nej var GLAD över att din son har dom bästa Fröknarna som går att få!! Läs dagens tidning så förstår du kanske vad jag menar!!

2010-12-14 @ 09:49:23
Postat av: clara *författaren*

Irene: Men om dom inte ens har det en gång per termin då? Får man klaga då?

Och det är självklart kul att läsa att Jennie har trivts så bra på Max avdelning, men det säger väl inget om vad jag förväntar mig av mitt barns förskola.

2010-12-14 @ 13:08:17
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback