-

Påskbilder.

2010-04-07 @ 10:10:00

Jag, Max och min mamma laddar inför påskkärringsmarchen.



Och sen trängdes vi i det fina vädret som alla andra som tagit sig ut.


Och finast av dom alla var självklart våran lilla påskkärring.


På kvällen var vi hos mamma och pappa på supergod middag och det var
inte klokt så mycket vi åt! Sen hjälpte Max sin mommo med efterrätten.


Den var inte bara utsökt god utan även vacker.
Pannacotta med passionsfrukt och ett fint chokladägg.


Därefter åkte pyamas på för Max del och rätt som det var fick han syn
på att mommo kom med ett stort påskägg till honom.


Och såhär imponerad och lycklig blev han.
Dom hade lyckats få ner massor med fina saker
bla en pippidocka och en alfonströja.


Morgonen därpå tog vi båten, självklart med hytt.
Resan gick som på räls och vi hade tom en trevlig stund ombord.


Där fick Max leta efter sitt påskägg från oss, han hittade det i garderoben.
(där ser ni även fina tröjan från mommo och puppa, som Max säger)


I ägger fanns bla dessa brillor.


Efter lång biltur och köp av vagn var vi en sväng förbi Johans morfar
och Agneta. Lika trevligt som alltid att va där.
Sen åkte vi till Enköping där Johans mormor och Robban bor.
Runt gården hade ALLA grannar hästar, så fint så det var inte klokt.




Det bjöds på massor med mat och det var vansinnigt gott!


Utöver allt detta fick jag och Johan en heldag på Ikea helt själva där vände vi plånböckerna ut och in
och i måndags var vi på Babyland och klämpde på ett något större utbud av syskonvagnar än vad som finns på
ön, där blev vi bara ännu mera osäkra på vad det är för syskonvagn vi ska ha....
Sen var vi i Kista gallerian och shoppade kläder. Under tiden hade vi en orolig valp i bilen
som knappt vågade gå ur bilen och som sen grät halva resan hem med båten.
Hela dagen igår gick till att sätta ihop och ställa alla nya saker på plats, idag ser ändå hela lägenheten ut som en soptipp och jag ligger bara på soffan och vilar i form för vattengympan så det får väl fortsätta se ut som det gör...




Kommentarer
Postat av: Catti

Vilken härlig helg.

En dag på Ikea hade jag också velat ha.

Tycker definitivt vi ska ses snart.

kramkram

2010-04-07 @ 18:25:56
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Sara

Wow, det låter som om ni haft en riktigt bra helg :) Max är ju sååå söt som påskkärring, ja annars också förstås! Kramar

2010-04-07 @ 22:17:18
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihihi oslagbar min på max när han får sitt ägg :D så härligt :)



kram

2010-04-09 @ 11:57:11
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback