-

Lagom är bäst.

2010-04-08 @ 12:42:40
http://www.aftonbladet.se/wendela/article6916659.ab

Varför envisar modevärlden med att visa antingen undernärda tjejer som inte haft mens under de senaste åren eller så ska dom ha ett BMI som är på tok för högt. När kommer det modeller som är lagom och som representerar kvinnan och inte en tolvårings kropp? Jag tror att fler skulle gilla sina kroppar om dom upplevde kläderna som dom beställt på samma sätt som dom såg ut i katalogen som på deras kroppar, att känna sig normal.
Det finaste modellen i mina ögon är den sunda kroppen som är lagom vältränad och har lagom med trivselkilon och med ett ansikte som skriker "lycklig människa" inte "hungrig!" eller "daim, gott!".

Kommentarer
Postat av: Designing good life - Sarah

Ja visst är det konstigt! Trodde själv att Sverige var landet lagom... :-)

Känner igen mig i ditt förra inlägg angånde att gå igenom graviditen en andra gång. Första gågen var det en resa i sig själv. Andra gången ville jag bara till slutdestinationen...

2010-04-08 @ 14:21:24
URL: http://www.designinggoodlife.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback