-

Jag dog av skratt!

2010-04-30 @ 14:01:03
Johan läste precis en artikel från GA (Gotlands Allehanda) och jag dog av skratt, det var en rättelse från tisdagens tidning, såhär löd texten:

" Te-rättelse:
I tisdagens GA
publicerades en text
om hur man lagar te
av trädgårdens örter.
Till texten fanns ett
foto av en fingerborgs
blomma. Växten är
mycket giftig och man
ska definitivt inte laga
te på den. GA beklagar
misstaget."


Bra jobbat GA! Hahahahaha! Det var nog inte den vassaste jornalisten som satte ihop den artikeln. Men jag kan på sätt och vis förstå den personen för hur kul kan ens jobb va om man arbetar på lokaltidningen och får skriva om hemmagjort te när det kryllat av aska i luften, prinsessor blir bedragna och USAs kust som fylls med olja.

GLAD VALBORG på er alla!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, tur att man inte hunnit göra te än då ;) Bra skrivet!



Hoppas ni får en riktigt bra valborg ikväll! Kramar

2010-04-30 @ 16:37:43
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Postat av: Carisma95

skrattar Vad hände med researchen..? :-D

2010-05-01 @ 08:33:19
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Mother, Married & Twenty

Smart journalist det där haha. Han eller hon hade säkert bara googlat på "blomma" eller nåt och kände sig helnöjd med att ha hittat något som illustrerade artikeln.

2010-05-02 @ 12:44:47
URL: http://mummyfied.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback