-

Force majeure.

2010-04-16 @ 08:06:58
I ett dygn har vi nu hört om dessa askmoln som ställt till det för bla svenskarna. Folk sitter strandade vid flygplaserna och tycker så synd om sig själva. Och jag kan inte bli annat än förbannad, hur viktig kan man känna sig att man ens orkar bli arg på att allt är som det är. Det är väl bara att gilla läget och ta en sväng genom den stan man är i eller något. För det enda som ekar i mitt huvud är min pappas röst när han skriker "FORCE MAJEURE!", ett uttryck han älskar att ta till när saker händer och man inte kan rå för utan naturen bara sagt sitt och vi kan sägavad vi vill.
  Dom jag tycker synd om är dom sjuka som behöver ambulanshelikopter, där det kanske handlar om timmar mellan liv och död.
   Så ni 85000 drabbade av förseningarna chilla, sov, njut av att ni inte kan göra ett smack förutom ta tåget eller hyra bil. Och inse hur små vi faktiskt är.



  Igår kväll lugnade värkarna ner sig tack och lov och det blev en ganska lugn natt. Tråkigt nog vaknade jag halvförkyld och när jag hostar får jag värkar som bonus.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så om du befann dig hundra mil från din son, har lovat honom att du ska komma hem idag o sen inser att du kanske kan flyga hem om en vecka,då blir du inte det minsta ledsen utan fokuserar i stället på att du kan göra stan? Eller om du vill vara med på en begravning du nu saknar möjlighet att åka till? Du verkar utgå från att alla som drabbas är samlade familjer, som kan göra något postivt av några extra semesterdagar. Många tusentals människor reser inte för att de tycker det är roligt, utan för att de måste.Det är klart att vi inte kan påverka det som händer, men lite respekt för att människor hamnar i svåra situationer kan man väl ändå bjuda på? Lättare att tycka synd om sig själv än att känna empati för andra?

2010-04-18 @ 16:05:36
Postat av: clara *författaren*

Hela familjer?? Min son har en ypperligt bra pappa och dom klarar sig fint bara dom två och det är väl viktigt att lära sina barn att man inte kan göra allt för dom, att naturen är långt mycket stakare än vad vi är. Så det är väl inte mycket att göra åt. Likaså med allt annat folk har missat denna helg, bröllop, begravningar, fester, resor you name it, det är alltid lika beklagligt när sånt händer men ännu har ingen dött pga katastrofen och det är väl det viktigaste, inte om livet missar en vecka av planerade saker? Och jag vet inte var i inlägget det framgår att JAG tycker synd om mig själv?

Detta var sista gången jag svarade på en anonym kommentar.

2010-04-18 @ 20:16:33
Postat av: Anonym

Vad är ett vulkanutbrott i jämförelse med en graviditet?

2010-04-18 @ 21:09:49
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback