-

Bra musik för små kottar.

2010-04-22 @ 16:12:32

Just nu lyssnar vi ca en miljon gånger varje dag på the wiggles, Australiens motsvarighet till Mora träsk och Max älskar dom. Speciellt five little ducks där han kan alla rörelser och sjunger med. Och det är inte för inte att han får titta på dom för jag tror att barn bör ges chansen till fler språk tidigt och eftersom vi bara pratar svenska hemma och likaså på dagis så måste vi anstränga oss om han ska få höra fler språk och då tycker jag att detta är ett utmärkt sätt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha! Den där sången brukar jag sjunga på dagis! Fast en svensk version =) Den gillar barnen.

2010-04-22 @ 20:07:29
URL: http://enfisksomheterjohanna.blogg.se/
Postat av: clara *författaren*

åh va kul, jag brukar översätta lite vid sidan av trots att jag tror att Max förstår bara av videon i sig.

2010-04-22 @ 20:39:27
Postat av: Johanna

Googla på "Fem små ällingar" så får du upp flera sidor med texten =) Melodin är inte rikigt samma.... men kul ändå!

Kram!

2010-04-23 @ 16:40:02
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback