-

Våran intensiva dag.

2009-09-09 @ 21:55:04

Jag gör en lista som på den gamla goda tiden, hihi.

- Vakna klockan 7 av en vällingtörstig Max. Johan gick upp gjorde välling, jag brottade i sängen med en iller (läs Max) som inte var ett dugg sugen på att lugnt och harmoniskt ligga och krama sin mamma och tacka henne för att hon tagit honom till denna underbara värld... De är tacken det.

- Johan kom in med välling, Max var som i trans med den, precis som varje morgon. Jag och Johan med för den delen, några magiskt tysta och lugna minuter kastar man inte bort hur som helst som småbarnsförälder.

- Vällingen slut, dags att gå upp.... Jag dukade fin frukost med finporslin, servetter och flera tända ljus. Det är ju faktiskt onsdag! Max åt russin, macka, kex, mera russin, rispuffar, havre fras och ännu mera russin.

- Vi skickade Johan till skolan (ok, jag erkänner... Jag gjorde allt i min makt för att få honom att skolka och vara hemma med oss istället, min skolmoral är verkligen USEL!!).

- Jag sminkar mig medan Max står i sin BabyBjörn potta och hoppar upp och ner, jag talar om att det är farligt och då vill han leka med toan istället, vilket han inte fick så då började han hoppa i pottan igen....

- Vi gick in till stan för att möta söta Jenny med sina knoddar Julie och Elis. Julie och Max busade mellan vagnarna och pyttelilla Elis hängde bara på Jennys mage. Gud så trevligt vi hade, jag gillar verkligen att umgås med Jenny, hon är en rolig, interligent och enkel att bara hänga med. Dessutom imponeras jag av hur hon lyckas ta hand om sina små knoddar med den elegans hon gör.

- Vi sprang runt hela stan och gjorde mängder med sjukt bra klipp. Bland annat röjde vi loss inne på Dukas rea. Flera av fynden kommer med på bloggen senare. När lilla Elis började knorra blev det lunch på donken.. En klassisk husmanskost med andra ord. Nästan iaf.

- Därefter pös Jenny med bihang och jag och Max var ensamma. Då mötte vi på Malena och Ebbe och det blev en spontan fika på Siesta. Max och Ebbe sov till en början så vi fick prata massor. Sen vaknade dom och Max sket så att dundra om det i hela stan. Kul...

-Sen gick jag och Max ner till biblan för att möta upp Johan och passa på att kulturera oss lite. Det var bara det att Max hade suttit snällt i vagnen ända tills dess och hade en hel myrstack i brallan. Jag kan utan tvekan räkna biblan som veckans träningspass, gud så jag fick springa efter mitt raketskott till son. Jag var svettig och helt slut efter en och en halv timmes jagande upp och ner för stora trappan, runt alla hyllor och in i precis alla vrår.

- Vi mötte upp Johan och vi gick upp till stan och shoppade lite till... Jo just det vi var inne på Babyproffsen och så skulle dom få ta bort knaket i chassit. Men då tyckte personalen att vi ska skicka iväg den för lite piffning och puffning. Så det ska vi göra så fort vi kommer hem från resan..

- Sen gick vi hem, väl hemma var Max överlycklig för att få leka med sin plasthund och alla andra saker. Under tiden gjorde Johan käk (mackisar o korv) och jag städade sovrummet, vilket var VÄL behövligt.

- Familjen åt samlat och gott var det, Max åt så vi trodde att han skulle spricka. Men han har en konstig vana som han lagt sig till med, han ställer alltid vattenmuggen i tallriken och vi undrar VARFÖR... Funderar på att ringa sjukvårdsupplysningen och fråga vad det är min son lider av, varför han inte har glaset på bordet som alla andra människor...

- Jag tog bilen hem till mor och far mina för att låna en yttepyttevattenkokare till resan. Samt en hård resväska eftersom mina mjuka har gått sönder en efter en... Sen fick jag höra att min mosters man blivit utredd för baconfebern. Skönt att höra att även denna lilla ö har en beredningsplan för den nya digerdöden.

- Jag körde hem och plockade upp Johan och knodden för att sen åka och storhandla på Coop. Så nu har vi solskyddsfaktor och allt annat vi behöver till resan och så finns ett förråd med käk tills vi kommer hem igen.

- Hemma igen, packa ur bilen, packa upp allt och NU sitter jag här.

DET var min dag.


Kommentarer
Postat av: Teresa

Sv: åh tack så mycket! (:

2009-09-09 @ 22:54:37
URL: http://teresamattsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va snäll du är!

Jag glömmer för en stund att Elis var vaken till 01 och Julie vaknade 06, att Julie var jättegrinig igårkväll och att Johan var på dubbelträning från 18.



Jag glömmer att jag är trött som en gnu så tack lilla du!

(Värsta morgonrimmet, man kan tro jag är en poet!)



Ses senare idag!

2009-09-10 @ 08:02:50
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback