-

Jag från A - Ö

2009-09-10 @ 14:18:42
(denna lista har jag tagit av Nina)



alkohol: har delade åsikter beroende på hur folk sköter sitt drickande. själv dricker jag sällan och blir oerhört frustrerad av när fylla finns i närheten av barn.
allergi: kvalser (lite ironiskt med tanke på hur dåligt jag städar) nötter (asallergisk) pollen (ibland) och lite annat...
armhävningar: var jag en jäkel på förr i världen men är nu ett minne blått...
blyg: är jag endast när jag är i en grupp känner mig totalt ointelligent, men annars aldrig. Har för mycket att göra för att orka vara blyg.
beroende av: min familj, annars är jag rädd för allt som är beroendeframkallande oavsett vad.
betyg: si o så.  
blir glad av att: skratta, utflykter, pyssla hemma.
bor: i en 2,5 rummare. men vi trivs bra trots att det börjar bli lite trångt.
dagbok: bloggen är min dagbok, annars så skrev jag bara som alla småtjejer gör, lite då och då.
djur: Nej tack. dels på grund av allergi, samt att jag är ingen djurmänniska alls och jag har annat jag vill lägga min tid på.
drömmar: vidarutbilda mig, fler barn, ett större hem.
dåliga sidor: kan upplevas som en bulldoser, lat
ekonomi: tackar gudarna för att jag har Johan som bromsar mig. Men kan va grymt snål om jag vill.
familj: förlovad med Johan (1/9-07), vi har sonen Max (26/08-08). Familjen jag kommer från består av mamma Tina, pappa Göran, småsystrarna Julia och Hanna.
favoritdoft: julgranen, samt gucci envy.
favoritdryck: coca cola, eller vatten.
favoritfärg: rosa
festar: gör jag sällan, men vi fasen kan jag med så klackarna i taket.
flyttat: 5 gånger typ. Och då räknar jag inte varje sommar som vi flyttat till sommarstugan.
fobi: döden, tycker det är fruktansvärt att folk dör.
foto: har alltid varit helt galen i att titta på kort, men har nu även kommit på charmen med att även ta kort.
född: 19/1-83, visby lasarett.
gillar: värmeljus, filtar, dansa.
graviditet: jag älskade att va gravid, men allt var inte en dans på rosor med min dåliga rygg så jag var sjukskriven större delen av tiden. I övrigt så har jag alltid varit imponerad av graviditetens mysterium.
gråter: oj oj oj, lite för lätt och ofta. Speciellt till filmer och musikaler.
gör dagligen: går på toan.. Som sagt jag är rädd för allt som är beroendeframkallande.
hatar: rökare (förstår inte hur någon kan röka 2009), folk som är oförskämda, mobbare.
hypokondriker: nja, oftast har jag rätt när jag ställer mina diagnoser...
hår: massor, halvlångt, blond, börjar bli mörk, har lockar, men kan även ha rakt om jag vill, något jag gillar.
imponeras av: riktiga talanger, smarta människor och folk med en järnvilja.
intressen: bloggen, umgås med vänner, pyssla hemma, dansa.
jobb: mammaledig just nu, annars jobbar jag som vikarie på förskolor, skolor. Har haft flera längre vik. bla som idrottslärare på Romaskolan. Hoppas på att börja plugga efter mammaledigheten till sjuksköterska.
kaffe: BLÄ, är endast gott i kakor.
kamera: vanlig tråkig digitalkamera, vill köpa en sytemkamera den dagen jag har råd.
kläder: har massor, använder lite...
kompisar: har ett litet tjejgäng och sen massor med goa människor som finns överallt.
länder jag besökt: danmark, finland, frankrike, spanien, grekland, turkiet.
längd: 175 cm
missbildning: mina fötter, dom klarar ingenting, får alltid skoskav, blåsor, nageltrång. Rent utav värdelösa.
mobil: ja, en svart, hihi.
motto: "man har alltid ett val" "låt saker vara gott nog för dig" se vad som finns runt dig och hur underbart det är, gräset är faktiskt inte alltid grönare på andra sidan.
musik: gillar allt! (nästan) beroende på var jag är och vilket humör jag har.
musikalisk: någelunda, har spelat fiol seriöst i tio år. Nu spelar jag bara då och då. Älskar att sjunga, men om jag gör det bra, vet i fan. Kul är det iaf.
märkeskläder: är inte plagget snyggt spelar märket ingen roll, annars så kan det vara lite vardagslyx.
naglar: halvlånga, målade med transparant lack. Förr la jag ner mängder med tid på mina naglar, idag tar Max upp den tiden och då prioriteras naglarna lätt bort.
namn: clara maria birgitta ekengren
politik: intressant och viktigt, synd bara att jag är så oinsatt.
rakning: jo tack, har dock mycket ljusa hårstrån så jag är lyckligt lottad. Tycker det är ofrescht med hår på fel ställen på både tjejer och killar.
religion: ateist. hade gärna trott på ett liv efter döden, men tyvärr gör jag inte det. Väntar bara på att bli övertygad om att det finns något större, men än så länge så räknar jag mig som ateist.
rädslor: att jag själv eller att någon i min familj kommer dö.
saknar: ett stort rum till Max.
samlar: tror inte på något.
sjukdomar: astma, som jag aldrig märker av nu för tiden, förutom när jag är förkyld. Diskbråck, när jag var 19, gjorde sjukt ont. Skitmage som reagerar på allt. Helt enkelt, jag är ett riktigt måndagsexemplar.
ska göras: skaffa mig en utbildning och bara fortsätta må såhär bra som jag gör.
skrattar: OFTA, jag älskar att skratta. Jag skrattar med vänner och åt roliga texter.
skönhet: spelar ingen roll när man har en dålig carisma och personlighet.
smeknamn: "klara färdiga gå" om det räknas.... "kalkis" av gravidmammorna på nätet.
smink: självklart, har jag inte sminkat mig tror alla att jag är sjuk.
smärtor: tål jag bra, klagar sällan.
sol: underbart, blir glad av att va i solen. Som jag sa förra sommaren när jag var höggravid "hellre brun och fet än blek och fet".
sover: länge. stort sömnbehov.
sport: helt ointresserad av fotboll och liknade lagsport. däremot älskar jag att dansa, aerobic, body pump, body jam, you name it. det ska bara finnas tid...
stolt över: min familj, att jag höjde mina betyg på komvux, att jag har den järnviljan i mig så får mig att göra och klara saker jag ger mig fan på.
stör mig på: folk som inte passar tider, folk som bara gnäller. fattar inte poängen med det, när man har så mycket att vara glad för.
sverige: heja sverige friskt humör!! jag ser mig själv som lyckligt lottad som bor i detta land, jag känner mig trygg oavsett om det gäller ekonomi eller i samhället. Så borde alla människor ha det.
syn: tittar vint och snett, därav glasögonen, jag har 8 prismor i glasen därav kan jag inte ha linser men klarar mig bra utan glasögon bara jag inte läser böcker eller tittar på tv med huvudet på sne. Hahaha.. Jobbigt liv jag har.
säsong: alla, förut hatade jag våren pga pollen men nu när det går bra kan jag stolt säga ALLA. Skulle aldrig gå med på att vädret skulle stoppa mig för en promenad eller utflykt.
talang: steppa, snudd på grym. dessutom kan jag städa på rekordtid.
tandvård: borstar o borstar o borstar, varje morgon o varje kväll, därmellan blir det flourtabletter.
telefonbok: 103 st kontakter
temperament: o ja, brinner snabbt till och spottar ur mig det jag vill säga, kan inte sitta tyst, men det går fort över.
tror på: mig själv, Johan
tränar fysiskt: promenader till vansinne, cyklar, och allt annat jag tidigare nämnt.
tränar psykiskt: att fortsätta tro på mig själv.
tv: slötittar oftast med datorn i knät. När jag väl tittar så är det på söndagar när vi har våran filmkväll, varannan vecka väljer Johan en film och varannan jag och så ska man se den tillsammans.
tänker: för mycket. jag analyserar ALLT.
utbildning: hemska bf i Visby, sen underbara komvux också det i Visby. Sen pluggade jag ca en månad i Kalmar på sjuksköteskeprogrammet men som nygravid ville jag hellre vara hemma hos sambon så vi sköt på skolan och nu längtar jag efter att börja igen, målet är att en dag bli barnmorska.
vikt: alldeles för mycket, men har trots det dumpat alla gravid kilon.
äcklas av: folk som kräks.
älskar att: vara hemma med familjen. höra Max skratta.
är: glad för att Johan går i skolan när Max föddes och inte jobbade, han har fått vara med så vansinnigt mycket hela Max uppväxt.
är misstänksam mot: inget så där direkt, är nog ganska blåögd.
äter: gärna. hemmagjord hamburgare, tacos i alla former.
önskar: att jag inte skulle gå in i försvarsställning så fort jag känner mig klämd. och att jag skulle få upp tempot lite mer om dagarna.
önskelista: systemkamera, kitchen aid, villa och ett papper där det står att jag kommer klara ssk utbildningen med galans.
övrig: jag är förbannat svag för sourcream chips!

Kommentarer
Postat av: malena

Kul att du ännu säger gravidmammorna!

2009-09-10 @ 20:30:35
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Nina

Snacka om uttömmande lista. Otroligt intressant. Du är bra du Clara!

2009-09-10 @ 21:13:40
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Clara

de e klart vi e gravidmammorna, så står det i mobilen iaf.



nej det var ingen dålig lista du gjort Nina, trodde jag aldrig skulle bli klar där ett tag.

2009-09-10 @ 22:19:27
URL: http://cklaris.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback