-

Vädjan till alla föräldrar

2009-09-09 @ 20:37:59

Här kommer en önskan/vädjan till alla hemmaföräldrar. Dom flesta av oss sitter inte bara hemma med sitt/sina barn utan är ofta iväg på olika tillställningar så som klapp och klang, öppna förskolan och babysim. Vilket jag för övrigt dyrkar, it rocks my world. Därför blir jag både arg, förbannad, irriterad och ledsen på alla föräldrar som drar med sina dyngförkylda ungar på dessa saker. VARFÖR??? Jag fattar det inte, om man inte lämnar sina barn sjuka eller dyngförkylda på förskolan så varför då ta med dom till öppnis och liknade då i samma tillstånd? Det är enligt mig endast en egoistisk handling av föräldern, för antagligen vill det barnet bara stanna hemma och ta det lugnt medan det är föräldern som har behovet av att träffa andra. Detta anser jag vara fullt förståligt, eftersom Max har varit sjuk till och från sen han föddes men varför ska min rastlösa själ drabba andra så att man ska riskera att dom ska smittas av mitt barns baciller. Nej skärpning alla föräldrar, låt era små snorisar få vara hemma och bara ta det lugnt. Eller är det för mycket begärt?

Våga vägra baconfebern (samt all annan form av smitta!!)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Amen to that!

2009-09-10 @ 08:04:37
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback