-

The word of the day.

2009-10-28 @ 09:30:26

Max numera bara bubblar ur sig ord och det är lika kul varje gång det kommer något nytt ur munnen på honom. För det mesta är det bara "muslimsk bönutroparesnack" och det är tur att han har ett så bra kroppsspråk för det hjälper massor. Men det är klart jag ska dela med mig av hans språkliga sida.

mamma
pappa
tack - tatt
ko - mmmmmm
gris - *fnys med näsan*
vatten - atte
bil - brum brum
kissa - sssss
mormor - momma
Julia
Hanna
Wille
titta
Nej
lampa
ljus - ys
Där -dää
Oj - oooooj

Ja nu har jag säkert glömt en hel några av orden som brukar ploppa ut men det spelar inte så stor roll, för just nu känns det som att vi har "the word of the day"

På beställning kan han även blåsa, speciellt ut ljusen. Han kan peka på olika saker vi pratar om. Och bara nämner man ordet bad så springer han in till badrummet och ställer sig vid badkaret. Han förstår när man göra något knasigt, tex så satte jag hans badbyxor på hans huvud häromdagen och jisses så han skrattade. Han kan flörta. Han kan spela teater till 1000 om något går emot honom. Han klättrar upp i soffan hela hela tiden,trots att han inte får. Han sover hela nätterna, men vill sova hos oss på morgonen. Sjunger jag på en låt med paus i så trallar han på för glatta livet efter mig och så blir han tyst när jag sjunger och så gör vi samma sak om och om igen.



Max redo för att gå på stan.


Kommentarer
Postat av: julia

åååhhhh snart är han en redig MAN :) tiden går så fort, nu är han verkligen inte längre en bäbis, nu är han ett BARN :)

kraaaam

2009-10-28 @ 10:06:55
URL: http://chulii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det bara rasar iväg när det väl börjat.. Go Max!!

2009-10-28 @ 10:58:07
Postat av: NIna

Oj oj va han kan kommunicera bra.

Jag ska ta å skrivaen lista jag med.

2009-10-28 @ 14:05:15
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Catti

Vad han kan. Vincent kör mest med sina djuljud.

Ska vi ta en lunch ngn dag?

2009-10-29 @ 17:34:52
URL: http://catti.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback