-

Vidriga mammor!

2009-11-24 @ 18:32:14
Finns en annan sak som har gnagat mig som en iller sens jag kom hem från babysimmet. Och det är hur vidriga vissa mammor och är, det är fan inte konstigt att vissa ungar blir som dom blir... (rysningar)

När vi kom dit började jag prata med Otthilias mamma om ditten och datten, omklädningsrummet kokar, minst 200 grader och vi mer eller mindre sliter av oss kläderna. Under tiden vi pratar så hör vi ett ljud som lät som rinnande vatten, vi huggar båda till och inser att det är en pojk som sitter på bänken och leker med sin snopp och samtidigt kissar ner hela bänken och mamman säger inte ett ljud! Hallå, killen var stor nog att inse att man kissar på pottan eller toan, INTE på bänken. Då utbrister en annan liten tjej, "titta, han kissar!" DÅ som först säger mamman att  dom får väl torka upp det med en handduk senare. Exakt hur mysigt är det att använda den handduken sen trots tvätt med tanke på att golvet i detta omklädningsrum är ÄCKLIGT! Dessutom är jag säker på att hon inte alls hade tankarna på att torka upp det heller så hon behövde nog inte oroa sig för det dilemmat. STACKARS dom som kom sen och tog deras plats!!!

Därefter klev vi in i duschen, där ligger en angorakanin i avloppet, trodde jag.... Det visade sig att som vanligt är det någon med mörkt hår som tycker det är ok att dumpa sitt hår där, inte så trevligt med tanke på att våra knoddar leker på golvet och tar på allt dom hittar... Varför kan inte vissa fatta skillnaden med vad som är hemma och allmän plats. Jag skiter i om folk äcklar sig med att lämna hårbollar i duschen hemma med dom kan väl för faaan bete sig på allmänna platser?!!!

Inne i bassängen var allt fridens ända tills vi kommer till duschen igen! Hur kommer det sig att vissa inte fårstår att man inte kan ta upp duschen i en kvart själv? Trots att det är smällvarmt så fryser man ändå efter badet och vill bara hem. Och när man äntligen får en dusch så inser man att angorakaninen har skaffat familj, första tanken är att det var väl gulligt, men när Max vill gosa med det så vänder min djurvänlighet till ett rent hat mot allt som äcklar sig!! Blä blä blääääää!

När man kommer ut och ska klä på sig igen har värmen stigit till närmare 300 grader. Jag mutar Max med majsbågar och russin och han tar mutan glatt. Jag försöker klä på mig men det var knappt så det gick, värmen gjorde mig galen. Jag stod mer eller mindre upp och ner och fixade något och när jag ställer upp igen så är det första och det ena jag så att en av mammorna särade så gräsligt mycket på benen då ena benet var uppe på bänken och hela kurrigömman fanns över hela omklädningsrummet, jag höll nu på att smälla av. Och tog Max på ena armen och gick snabbt upp för att fortsätta dagen. FY FAN!

Sen satte vi oss i bilen och åkte i lugn och ro hem.

Hur kommer det sig att vissa människor tar sig dessa friheter? Eller när det bara jag som är petig???

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är inte petig, jag spyr halvt av att läsa.

Min största fobi är badhusgolv och är de då blöta och fulla av hår och strumpludd (och kiss) trippar jag på de yttersta tåspetsarna. B.L.Ä!

2009-11-24 @ 18:36:59
Postat av: nina

Nej jag håller med dej. Därav tog det 1 år extra och en del rädlsa för att Ville ska utveckla vattenskräck, innan vi tog tag i saken och gav oss in i babysimshelvetet. Å det förstås tiden i omklädningsrummet som gör det till ett litet helvete.

2009-11-24 @ 19:08:31
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Catti

Det omklädningsrummet är verkligen inte kul.

2009-11-24 @ 20:00:44
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Läs Mig Nu

Att se folk nakna i omklädningsrum även om de särar väldigt mycket får man nog stå ut med tyvärr. Men att kissa ner bänkar och golv och inte säga till barnet eller torka upp är äckligt!

2009-11-24 @ 20:19:45
URL: http://lasmignu.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh fy, att vissa människor inte har begrip nog att visa hänsyn till andra!

2009-11-24 @ 21:38:26
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Postat av: Berit

Då jag tog mitt dykarkort var vi tvugna att öva dykning i en inomhusbassäng, här i Stockholm. KAn säga, att det ska mycket till innan jag hoppar i en sådan bassäng igen. Ibland är det bättre att inte veta.Det som ligger i duschen och på golven däremot, kan man ju inte undvika. Huvva!

2009-11-24 @ 22:17:57
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Jenny

FAN rent ut sagt vad du kan klaga på folk, att du bara orkar bry dig så otroligt om andra, detta med håret kan jag helt hålla med dig om..

Jag kan nog bara säga att man ska sopa rent framför sin egen dörr först..

2009-11-24 @ 22:26:56
Postat av: J

2009-11-25 @ 11:33:41
Postat av: Jakob

Till Jenny (den onda, inte den goda) Varför inte bara säga att man inte håller med? Jag hade personligen inte brytt om någon av det ”snuskiga händelserna”, men anser att det står alla fritt fram att ha åsikter. Det är tydligen okej att reta upp sig om man håller sig till sånt som Jenny retar upp sig på (hår i duschen). ”FAN vad Jenny kan klaga på folk, att hon bara orkar bry sig så otroligt om vad andra skriver” Vad menas med att ”man” ska hålla rent framför sin egen dörr först? Brukar Clara fläka ut murvlan i tid och otid eller är det Max som kissar på olämpliga ställen, man blir ju nyfiken. Fula insinuationer är vad det är, ut med språket, det verkar du ju inte ha svårt för!

2009-11-25 @ 11:34:50
Postat av: julia

håriduschendebatten är i fullgång på claras blogg....vem är den där jenny som varken vågar visa mailadress el bloggsida om sådan finns? jacob gillar jag där emot som kommer in som en riddare med svärdet i full sving... de här är blogg action de... ja själv kan hålla med Jacob. LÄS INTE CLARAS BLOGG DÅ om de är så jobbigt att hon (för en gångs skull) klagar på folk... jag själv anser att bloggar är till för att få skriva sin egen åsikt oavsett om de gäller politik, mode eller etik och moral! Så JENNY... slut du att läsa hennes blogg om det är så jobbigt för dig...dig och din dubbelmoral menar jag såklart!

2009-11-25 @ 14:29:24
URL: http://chulii.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback