-

Vidriga djur!!

2009-11-09 @ 21:04:51

Nej det är inte ormar, spindlar eller råttor utan katter!! Fy fan för dessa djur och deras ägare! Jag har aldrig fattat poängen med att ha ett djur på halvtid, för det är just vad blir då man har utomhuskatter (inomhuskatter är en annan sak, dom straffar bara ägaren). Katterna kissar och bajsar överallt och speciellt i sandlådorna som INTE är gjorda för att bajsas i. Funderar på att själv lägga en korv där nästa gång nöden klämmer på.

Min rädsla för katter kommer med 100% från min mamma som också är skraj för katter och har smittat både mig och mina systrar, samt att jag med sunt förnuft räknat ut att dessa monster inte kommer från "the good side". För dom rör sig svinfort så om man sitter i en soffa så susar dom upp på ryggstödet och trycker sig mot en, obehagligt är ordet! Och nästa sak är ännu värre, när dom kommer med sina knivar till klor och ska "klättra" på ens ben, "hallå jag är inget träääd!" tänker jag då. Klorna är vidriga!!!
Sen så har dessa kryp hår till vansinne som vägrar sitta kvar på deras kroppar utan fastnar i ALLT! Och sen sitter det fast. Jo jag vet att det finns katter som "inte hårar" men vafan dom är ju ungefär snudd på obefintliga i sitt antal så dom räknas inte.
Till råga på allt så har dom små sakerna sylvassa tänder!! Och vad använder man sina tänder till?? JO BITAS!! Jag vill inte bli biten av något som helst djur och speciellt inte katter!!!
Utöver allt detta så har dom läskiga ögon som stirrar på en och säger "haha, DIG ska jag sätta klorna i och sen hygger jag dig i ansikter och så gnider jag mig så du blir full med hår!"
Dessutom har katter alltid fåniga namn som Tisse, Misse, Snurre,Sessan mm. Men så finns det dom med stil som döper sin katt till Birger, det tycker jag är cooolt!


Och sist men inte minst... Jag har än en gång fått det värsta bevisat om hur hemska dessa djur är. Så jag säger över min döda kropp att det komer in en katt vårt hem! Vidrigt!!!
Läs detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6094778.ab

MEN så vill jag lägga till att jag gör allt i min makt för att Max inte ska känna min rädsla och mitt hat mot katter,för jag vet att om så många männsikor väljer att skaffa katt så kan dom inte va superfarliga utan många tycks tro att dom är ett trevligt sällskap.



(jo just det, jag är ju allergisk mot katter också)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

håller me, är absolut ingen kattmänniska!! inomhus katter e ok, men de jäklarna som e ute och skiter i sandlådor, kissar i barnvagnar m.m. HATAR DEM!!!

2009-11-09 @ 22:44:36
URL: http://beccastina.blogg.se/
Postat av: Nina

Hahaha UNDERBART inlägg Clara. Jag älskar din attityd.



Håller delvis med dej. Är också lite halvskarj för katter, ja för djur överhuvudtaget. Största hatet har jag ju mot hundar, men efter att ha läst artikeln som du länkat vet i fan vilket djur som är värst. Pest eller kolera... svårt val.



Katter ska man ha på LANDET där funkar det bra. Utomhuskatter i stan är inte lämpligt.



Hoppas på fler sånna här brinnande inlägg.

Kram på dej.

Ska vi ses snart förresten? Vad gör ni i morgoneftermiddag?

2009-11-09 @ 23:09:19
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Catti

Ja, eftersom jag har 2 så tycker jag ju inte de är hemska.

Natuligtvis var jag rädd att de skulle lägga sig på Vincent när han var liten och när de hoppade ner i sängen (när inte v var där, fr annars vägade de inte) så var jag snabbt framme med vattenflaskan.



När det gäller djur och barn bör man inte lämna de utan uppsikt vare sig katter eller hundar för man vet aldrig vad som kan hända.



Trevligt inlägg som f-n



När ska vi ta lunchen?

kramrkam

2009-11-10 @ 19:52:29
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: cat

Katter är söta och roliga djur! Jag vill ha en katt.



Har en kollega som var jätterädd för katter, sen gick hon på nå terapi. Hon blev utsatt för katter, du vet kom de närmare och närmare och till sist hålla i dem. Nu är hon inte rädd längre =) Testa?!

2009-11-10 @ 21:32:44
Postat av: Sofie

Jag såg artikeln på aftonbladet! Fyyy så hemskt!! Förstår inte hur det går till, det måste ju vara nått fel med katten! Vi har en inomhuskatt, och det är ganska skönt att han är inne faktiskt. Nedanför oss finns en stor lekpark och där vill jag inte att han är och bajsar!! Har dock aldrig kännt mig rädd att katten ska lägga sig på Emma eller så... Han är lite rädd för henne så han går inte så nära. Speciellt inte nu när hon börjar upptäcka hur roligt det är att slita i hans öron, svans och päls! Han går undan såfort han ser de små knubbiga fingrarna närma sig! Katthåret är ju dock det värsta som finns... Suck!!

2009-11-11 @ 10:17:46
URL: http://lav0lina.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback