-

Men halli hallå!

2009-11-03 @ 17:15:58

Som sagt, stopp i backen, prrr, halli hallå, var är världen påväg egentligen?? Läste precis på aftonbladet.se att en 11-årig flicka blivit mamma. Hon är ju bara ett barn!! Och vad är det för fel på en kille som inte fattar att det han håller på med är barnarov,även om han "trodde" att hon var 15. Jag bara inte fattar hur man som 19 åring kan ha sex med en 11 åring. När jag var elva lekte vi burken, gick på fiollektioner och dansade, vi pratade om killar men inte fan hade vi sex med dom!!

Moster Fia du fattar att det är hög tid för "det stora snacket" med alla barnen! Själv försökte jag ta det med Max nyss men jag känner inte att budskapet riktigt gick fram, får försöka senare ikväll igen, så att jag känner att "vi spelar på samma lag" så att säga.





http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6059557.ab


Kommentarer
Postat av: julia

aj fyyy fan, ja ska snacka med max å ta "the talk". de är trippla kondomer för han fram tills han är 30 om han nu ska envisas med att ligga innan dess! Jag dööör. inte okej. och moster fia, om inte du tar snacket med millis snart så sänder jag en anonym film till henne med detta budskap; don't get laid before you can drive a moped. eller nå sånt iaf. 11 års ålder...naj huuu ja får ont i magen.

2009-11-03 @ 19:33:12
URL: http://chulii.blogg.se/
Postat av: Moster

Ni är hjärligt välkomna att samtala med min dotter båda två, hon skulle säkert inte allt tycka att det vore pinsamt, not!! Vill även upplysa om att Samuel är 11 år, så då är man ännu mindre än Emilia. Har berättat om flickan i Bulgarien för båda barnen, men dom verkade inte alls så bestörta som jag. Som sag, vart är världen på väg?

2009-11-03 @ 21:55:06
Postat av: Moster

Kan jag vänta lite med August? Känns inte som att han är mottaglig ännu. Å andra sidan kan det bli jobbigt om Max ska tala om för honom hur man gör barn. Kanske lika bra att jag väcker honom och berättar nu?

2009-11-03 @ 21:56:37
Postat av: juila

tänk att se samuel i välkommen till världen sidorna. Samuel fick en liten dotter. aj ja vill dööö när ja tänker på sånt. hellre offrar jag mig och föder trillingar för denna saks skull. men du kanske kan börja smått me agge ändå? typ förklara att kondom är viktigt. snälla....

2009-11-03 @ 22:58:30
URL: http://chulii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt sjukt!

2009-11-04 @ 10:20:00
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Nä, det är tragiskt att barn skall bli föräldrar. Men denna tjej tillhör den romerska minoriteten i landet och vet man hur dom lever så förstår man. Många "barn" 14-15 blir föräldrar bland dem. Romer lever i regel under dåliga former i Bulgarien och många saknar utblidning. Inte ovanligt att barn till romer i BG inte ens går i skolan. Jag har åkt runt och sett en del i Bulgarien och allför många romer lever under bedrövliga former, och det är tjejerna som får ta stryk. Det är inte heller ovanligt att de gifts bort i arrangerade äktenskap. Så verkligheten är tuff för dessa. Men det är svårt att döma dem ur ett svenskt perpektiv då våra verkligheter skiller sig stort.

2009-11-09 @ 23:42:11
URL: http://www.icedaniel.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback