-

Älskade babysim!

2009-11-12 @ 12:45:58

Vi är nu redan inne på fjärde kursen, så vi kallar oss pelikaner. Första gruppen hette Ankan, sen kom sjöstjärnan och senast var vi delfinen. Kurserna är himla dyra och kostar 1000 kr men det är det värt för oj så mycket Max har lärt sig. Om någon hade kommit till mig när Max låg i magen och sagt att strax efter att han fyllt ett år skulle han kunna simma korta sträckor själv så hade jag aldrig trodde dom orden. Men det gör han och han älskar vattnet, han bubblar, dyker hej vilt, han simmar och gör precis allt tänkas kan.
   Nu råkar det vara så att han har två blötdjur till föräldrar som älskar vatten och det gör väl sitt, för ingen av oss är rädda för att bli blöta och vi tror att han kan och klarar sig fint i vattnet, självklart med oss precis bervid så att han alltid känner trygghet.
   Mycket av det som gör att vi tycker att babysimmet är värt sina dyra slantar är att vi har en kanonbra ledrare, Jessica. Hon är trygg och vet vad hon gör, hon tvingar inte barnen men utmanar dom gärna att testa nya saker och vi litar fullt på hennes kompetens. Dessutom är hon trevlig och pratar likaväl med föräldrarna som med barnet. Hon ser till att varje barn får göra saker utefter sin nivå, vilket vi gillar då Max gärna vill lära sig nytt hela tiden och det låter hon honom göra, likaväl så finns det några mindre framåt barn i gruppen som hon låter få ta den tid som dom behöver.
   Jag tror att babysim är kanon för att lära barn tidigt respekt för vatten samt att vatten är kul. Men det är inte något som gör att det är det enda sättet för att få ett barn att gilla vatten, ingen av mig eller mina systrar gick på babysim och vi älskar vatten alla tre, dock så hade vi Toftastrand som närmsta granne hela somrarna så det har nog gjort sitt. Johan för sin det har simmat en och annan längd, han har tom tävlat i simning så han har en helt annan syn på vatten än vad jag har, jag ser vatten som lek och kul, medan han ser det som träning och inte riktigt lika kul. Dock så älskar han att vara med på babysimmet och därfår han se Max leka och att vatten kan vara riktigt kul.
Trots allt som är toppen med badet så finns det en sak som är riktigt jävla uselt och det är omklädningsrummet, fy fan va värdelöst!! Vårat sovrum är nästan dubbelt så stort och så ska det klämmas in ca tio mammor med knoddar som ska byta om och duscha i dom två duscharna som finns. Det är ju så man blir galen! Och då ska jag tala om att jag har ändå tur för oftast är Johan med och simmar så då tar han Max eftersom det är betydligt färre pappor där än mammor. Och som om detta inte vore nog så är det alltid så sjukt varmt inne i omklädningsrummet så att många väljer att ta på sig dom sista plaggen ute i kapprummet. WHY??? Kan inte kommunen fixa en bassäng som är varm nog så våra knoddar kan bada och ett normalt stort omklädningsrum där alla får plats och inte behöver stå i tio minuter för att vänta på duschen men en trött unge på armen???

I tisdags var jag inte med och simmade eftersom min axel har varit värdelös, så jag passade på att fota och filma lite istället. 






Kommentarer
Postat av: Jenny

Nejmengud! Han simmar ju runt själv i sina flytpuffar! COOLT!

Det Där ska jag och Elis gå på!!

2009-11-12 @ 13:20:23
URL: http://jennyls.blogg.se/
Postat av: Nina - "författaren"

Härliga bilder på lillskrutt. Han är verkligen en fena i vattnen.

Ses vi på bibblan i morrn?

Kram

2009-11-12 @ 22:04:00
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Va mysigt det ser ut med babysim :)



Hoppas att ni alla mår riktigt toppen

kanske ses nån gång när jag kommer ner till ön under julen :)



kram

2009-11-19 @ 03:19:44
URL: http://summmergirl.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback