-

Min kära Mutta!

2009-05-07 @ 23:24:07
Nu är det inte som ni tror att det är en hyllning till min framstjärt, mus, fitta eller det ordet som riksdagen nu tagit fram snippa. ( det skulle ha kunnat vara ett inlägg om denna kroppsdel men det får bli en annan gång när jag är antingen full eller sjukt förvirrad.)
Utan detta handlar om min älskade moster Fia. Eftersom det bara är dryga 7 år mellan henne och mig har jag mer sett henne som en syster än moster i livet, men dock så presenterade jag henne som moster Fia för folk, mitt problem var bara att jag inte kunde säga moster utan det fick bli mutta Fia... Undrar hur glad hon kände sig när jag sa det till folk. Själv kan jag idag tycka att det är sjukt roligt. Och i slutet av ett peppande msn samtal med henne ikväll och hon tillslut skrev att hon skulle gå och lägga sig så svara jag "sov så gott min kära mutta"  och insåg genast att man kunde tolka det lite precis hur som helst. Ännu bättre är att en vi pratade om en man tidigare i samtalet som vi kallar Snoppen (gissa hans namn :-)), men som nu blivit en stadgad Snorre (nygift). Detta samtal kändes något förvirrat....


Denna underbara Mutta håller världens finaste barn (kolla in min mage, ser ut som att det ska komma minst 7 ungar till när som!) min son! Något som jag mig lika glad varje gång man pratar med henne är att hon skulle aldrig säga något hon inte står för utan att vara otrevlig på något sett. Hon har humor till tusen och utöver dessa egenskaper är hon fru och mamma till mina tre kusiner Emilia, Samuel och Agge Bagge (August). Lika goa alla tre. Men roligast av dom är utan tveka Agge Bagge, efter att han och Emilia var här och hälsade på i veckan hade han berättat för Fia sen att Max låg och sov i sin korg.... Fia undrade om han hade blandat ihop Max med min mamma o pappas hund Wille... Nu var det så att Max sov i sin bilstol. Det är inte lätt att hålla koll allt hela tiden.

Men nu ska jag och min kära mutta gå
och lägga oss iaf.
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: julia

jo moster fia är världens bästa !!!!

2009-05-08 @ 09:19:33
URL: http://chulii.blogg.se/
Postat av: Moster

Mutta tackar ödmjukast! Är så glad att jag får vara er mutta, även om det kändes mindre roligt att kallas just "mutta" när jag var typ 13. Känner att jag nog kommit över det idag, hahaha! Puss

2009-05-08 @ 16:33:54
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback