-

Jag ska göra som min mamma o pappa.

2009-05-09 @ 16:42:00
När jag var liten (och ännu) fostrade dom mig till precis den fria Clara jag är idag. Jag fick aldrig höra "för att du är tjej" eller något annat negativt som hade med könet att göra. Så därför efter en klok kommentar av Nina på förra inlägget kommer jag numera medvetet fostra Max till tanken av att alla är lika mycket värda och likaväl nu som när jag var liten spelade könet ingen roll när man skulle göra saker, så att han blir en framåt och positiv kille som visar resepkt och bryr sig om sin omgivning. Jag vill att han ska bli som jag har blivit, att känna att det man vi göra ska man göra sålänge man inte skadar någon annan. Självklart önskar jag att han en dag ska få ett civilkurage så starkt att om man ser att något omoraliskt/olagligt sker ska han beroeende på situationen hjälpa dom drabbade så gott han kan eller polisanmäla händelsen, trots allt han varken är eller att jag vill att han ska vara all mighty. Men däremot vill jag att han ska tala sanning och stå för det han gjort, att ljuga vinner man aldrig på. Samt att han ska ta chanser när han har dom, precis som jag känner att jag har gjort, på mitt vis, han ska göra på sitt vis. Och det viktigaste av allt LOVE. Den gyllene regeln, "Älska din nästa så som dig själv".

Kommentarer
Postat av: nina

Det låter mycket klokt! Jag är med dej.

2009-05-09 @ 17:41:08
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback