-

Här kommer bilen!

2009-05-25 @ 22:56:13

Det blev en Ford Focus -06 Ghia, kombi såklart! Och vi bara ÄLSKAR detta underbara åk. Vi fick plats med 4 vinterdäck, en stor backpackingväska. Tre IKEA väskor med prylar (inga kommentarer om hur jag lyckades få ihop tre väskor), ett antal påsar med kläder, en barnvagn, så nog får vi plats. Dessutom är det inte dumt med att ställa in den temperatur man vill ha, förut fick man gilla temperaturen i bilen eller hänga med huvet ut genom fönstret. Så gissa om jag gillar detta! För mig stavas detta L Y X!

Helgen var riktigt trevlig (utöver bilen).
Här kommer en lista på några av de sakerna vi rev av.

1. Tog båten 7:05 i torsdags, där gjorde vi sällskap med Tessan, Alice o Emil. Mycket trevligt. Inte en enda våg på hela vägen.
2. Bussen; Max var överlycklig och tyckte det var himla kul att stå upp i "bilen".
3. Mötte Cattis på Gullmarsplan. Gick hem till hennes supersnygga lägenhet. Åt mackisar o köttbullar.
4. Tog oss in till stan.
5. Hängde o shoppade på NK. Älskar deras leksaksaffär och barnkläderna.
6. Mötte upp Annie P.
7. Åt middag på mongolian, älskar deras buffé!
8. Vi tog oss hem till Cattis, drack te o åt geléhallon, samt drog Max i fötterna stup i kvarten när han ville plocka med Cattis tvbänk.
9. Jag o Max sov på soffan, Johan på en madrass på golvet.
10. Max hade en kämpig natt med hosta o humöret... Men till slut sov vi iaf två timmar innan vi skulle gå upp igen.
11. Tog tåget till den fiiiina bilen i Upplands Väsby.
12. Tog bilen och drog till Johans morfar Ove o Agneta.
13. Fick mycket goda mackor och då ska vi inte prata om beskvin, oj oj oj! Jag är såld!! Vilken sjukt god liten kaka måste jag säga!
14. Max hade lekt massor med gammelmorfar Ove på golvet och var trött så vi åkte vidare til nästa fika.
15. Nästa fika var hos Eric o Anna. Mycket gott det med! Där stannade vi på hemmagjord pizza.
16. Vi tog i på hotell Welcome i Barkaby som jag varmt kan rekomendera.
17. Sov som en liten gris.
18. Åt en sjukt massor med frukost. Max åt macka med leverpastej.
19. Vi åkte hem till Cattis igen.... Hade glömt presenterna till lilla Mars där... Men hör o häpna, på ren magkänsla körde vi ända från hotellet till lägenheten i Årsta utan problem.
20. Åkte hem till min kusin Lisa och hennes man Victor och deras nu två barn Viggo o Mars. Lisas mamma Mona var där också, vilket var himla trevligt. Lilla Mars var så yttepytte o så himla söt att det var inte klokt! Så mysigt att få hålla denna lilla varelse i famnen.
21. Åkte till IKEA och shoppade.... Men att åka dit på en storhelg gör jag ALDRIG om, så jäkla dumt gjort av oss!!
22. Åt middag på Max eftersom ALLT annat som inte så illegalt ut var stängt redan klockan fem...
23. Tog oss till hotellet o mata Max där, jag o Johan drog en cider o öl.
24. Spela biljard, åkte på STORdäng! Mina bollar trivdes så bra på bordet...
25. Såg Robinson.
26. Sov.
27. Åt megafrulla igen...
28. Tog oss till Barkaby outleten och vrålshoppade!
29. Åkte mot Nynäshamn, men tog en paus i Kista gallerian.
30. Fikade en beskvi.
31. Åkte restan av biten till hamnen.
32. Delade aptorget med nästan en miljon andra. DET gör jag ALDRIG om igen!
33. Hemma igen.

Oh shit! Detta blev helt klart min längsta lista någonsin!!
Men nu vet ni iaf, lite av allt vi gjorde under våra dagar på andra sidan.


Kommentarer
Postat av: malena

Vad trevligt ni verkar ha haft, väntar på bilder på shopping fynd!!

2009-05-26 @ 08:41:19
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Annie L

Ojj, va mkt ni hann med på en helg...

Låter ju som ni hade en jätte mysig helg!!

Och lite shopping o en ny bil e ju aldrig fel.. ;)

2009-05-26 @ 23:41:43
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback