-

Benjamin Button

2009-05-10 @ 23:10:24

Söndagsfilmen var idag Johans val, men eftersom han hade total torka på filmer lånade vi Benjamin Button av moster med make. Dom både bedyrade att jag skulle komma att gråta. Inte för att det är någon större bedrift att få mig att gråta med tanke på att jag kan grina till nyheterna. Men den här filmen tog fan alla rekord eller det är nog den och Landet för länge sedan, där Lillefots mamma dör i början, så vem satt o böla efter ca tre minuter in i filmen. Man får ju skämmas!! Så glad är jag att vi inte var på bio!
Filmen i sig var otroligt välgjord, men inte fullt sammanhängande alla gånger då inte allt stämde fullt ut. Men det är helt klart en ny storry som känns värd att ha sett. Den handlar i korta drag om en man som föds i en gammal kropp och dör i en ung. Mycket kärlek, svek, humor, värme, ja allt som jag kräver av en bra film. Och så är det självklart en bonus när Brad Pitt är med, hihi!!


(bilden är lånad från lugaluda.com)



Nästa söndag är det min tur att välja film igen och har ni något tips, bring it to me!


Kommentarer
Postat av: nina

Ojdå vet inte om jag kommer palla se den.

Bra att du skriver om filmer då bra attr få tips och recension. Kanske skulle starta en kategotri med fimltips!?

Jag tyckte den där svenska med Persbrant som hter nånting "... maria larssons ögonblick" var bra.

2009-05-11 @ 08:54:59
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback