-

Här pratas det.

2009-06-08 @ 21:28:21
Max är i full fart med att säga nya "ord", bara idag har han sagt bampa (lampa), bapp (napp) och både ja o nej (dock inte på en å samma gång). Tidigare har han även sagt vovve, gott, mamma o pappa. Är så himla kul att höra honom kommunisera. Jag försökte lägga till lite stödtecken som man använder på endel förskolor men jag ska nog ta och låna en bok med tecken om det ska bli någe fason på det hela. Jag tror att det kan vara bra för honom eftersom han som jag älskar musik och rytmik, så min tanke är att om jag har svårt för språk men har lätt för tecken så har kanske han det med, det kan ju inte skada iaf. Iof så slog det mig nu att han med största sannolikehet inte har svårt med språk med tanke på att "pratar" redan vid 9 månader ålder....


men man kan ju inte prata hela tiden, ibland hänger man bara vid soffbordet med en
god bapp i munnen, :-)

Kommentarer
Postat av: catti

Han är så duktig, du har nog rätt i att han inte har svårt fö språket.

2009-06-09 @ 06:11:39
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: nina

Sötnöt!!!

Va kul att ha pratar så. Han är förmodligen as-smart.

Kram

2009-06-09 @ 08:58:52
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Carola

Vad spännande med stödtecken. Jag läste en hel del om de när Leia var liten och vi använde de ett tag på henne, men rann sen ut i sanden. Använder ju de i mitt jobb så för mig känns de ganska naturligt att lägga till de till talet.

2009-06-09 @ 10:37:37
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback