-

Ord tagna från husguden.

2009-01-15 @ 10:05:41
Där satt jag med mina grönbruna ögon och såg med blåögd blick

Jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnar mig nu

Det vackraste stunden i livet var den när du kom

Vi är dom som du hatar en söndag på dan

Jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt, jag är så trött på alla mail och koder

Stackars mannen med medaljer som bara putsar sina minnen

Jag skulle gärna hjälpa dig upp och kunna lysa upp den väg du springer

men vi har skuggorna bakom oss trots allt

Som du sa, det kan va svårt att bli riktigt nöjd, det är så lätt att fantisera

Jag har litat på imorgon som en troende tror.

Jag skulle gjort så annorlunda
om jag gick i andra skor

i skuggan av din stolthet
ska jag resa mig och gå.

Du är början på nåt nytt och nånting underbart

Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp

Jag vill ha det som du fast jag vet fast jag vet att du tänker likadant ibland
och vill ha det som jag


här blir man sparkad på i kön till ett ställe som man inte ens vill in på

Se på människorna som slits för nån annans resultat

och vi pratar om vart vi ska just inatt men jag antar att vi menar hela livet

Vi är dom som vill ha allt

Och jag somna' den natten i tron på att allt var en del
i en kärlekshistoria.
Men det visa' sig dagen därpå att jag hade gjort fel
när jag gav dig en gloria.

Du är gåtan som jag aldrig löser klart

En konstig värld vi lever i
Inget blir som man tror

Hon vänder sig om när du vunnit och solar i glansen
och hon äger styrkan du alltid trodde var din

hon vandrar längs krokiga vägar hon själv trampat upp

Ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärt om

Sagan är slut, jag sätter punkt för sista raden

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback