-

Tänk vad olika det kan va.

2009-01-04 @ 15:50:55
Funderar ganska mycket på hur olika man kan se på saker och ting och det ena är inte mer rätt än det andra.
Några saker jag funderar över:

1. Pratade igår med en tjej som väntar sitt första barn och vill bli snittad vid förlossningen. Själv grät jag på MVC när min bm funderade på om det vore bättre att bli snittad. För mig så var det och är det en helt sjuk upplevelse i livet som jag aldrig skulle ha vilja gjort ogjort (trots att de va lite kämpigt ett tag efter).

2. Varför folk älskar att lägga sig i om hur man ska leva livet. Jag ifrågasätter inte andra om varför dom vill plugga innan dom skaffar barn eller hur man orkar bo i kollektiv, trots att jag väljer att leva mitt liv precis tvärt emot. Men det jag inte förstår är varför det inte är ok att vi får leva vårt liv i den ordningen som passar oss utan att folk ska försöka ändra på det?

3. Tar trean en annan gång, måste mata Max nu.

Kommentarer
Postat av: catti

tycker det är skönt att man är olika, det blir så mkt roliga diskussioner då och man lär sig ett och annat. håller med dig, man ska väl få leva som man vill. det är väl kanske så att vissa tror de vet bättre, synd om de

2009-01-04 @ 17:58:19
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: malena

TYcker det är roligt att alla är olika gud vad trist det vari att alltid ha samma åsikter.

O jag fick verkligen barn innan studierna haha, gissa om jag fått kommentarer.

2009-01-04 @ 18:02:10
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: nina

ja folk tycker så mkt och tror sig gärna veta än mer. det gäller att inte ta åt sig för mkt utan göra som bästa passar en själv. man kan ju lyssna vad folk har att säga och sen glömma det snabbt om det inte var nått bra.



väntar på 3:an

2009-01-04 @ 21:11:47
URL: http://torrbollen.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback