-

Historien om Johan och Clara.

2009-02-15 @ 18:42:55
det där med solen gillar vi


Ok, jag har fattat nu hur det är att ha barn.

1. Ta inget för givet.
2. Räkna inte med att det schemat du gjort kommer hålla.
3. Ha ettan och tvåan i åtanke så går livet bra.

Så med tanke på att det blivit lite väl mycket på sjukhuset så fick vi tillslut åka hem. Detta utspelar sig igår på förmiddagen. När vi kom hem fick jag tre röda roser och Max en gul som satt i min bukett. Och det var inte bara för att det var Alla hjärtans dag utan för att vi firade tre åt tillsammans. Första gången han skulle komma hem till mig råkade vara den 14/2. Vilket jag var helt förskräkt över, med tanke på att det stinker otur att ha första träffen på Alla hjärtans dag, som då låg på en tisdag. Lördagen innan dess hade vi träffats på den ökända el munko, en aningen rund under dojjerna. Detta var genom våran kompis Petra som jag hade pluggat tillsammans med på Komvux och då skulle ut för att fira ett prov som vi precis klarat av. De var en förfest som hette duga, vi drack gott spelade musik och skålade på att det var kanon att va singel.... Det var mer snö än idag, så vi halkade omkull stup i kvarten påväg till krogen, dessutom mötte i herr konstapeln som tyckte att vi skulle göra oss av med cidern som vi hade med oss. Väl nere på krogen mötte vi Johan som var ute med några kompisar. Vi dansade och hade kul men rätt som det var drog sig Johan undan och jag vart såklart besviken. Då kom Petra och sa att Johans kompis hade sagt att han tyckte att brunetten var snygg. Kul för honom tänkte jag och dansade vidare. Det går en stund så frågar jag vem brunetten är och varför jag skulle veta det. Det jag inte hade i tanken var att jag då för ett kort tag var brunett och såg mig själv som blondin så därav fattade jag inte den komplimangen (hade inte alls något att göra med att jag var full, är man blond så är man. :-) ) Då förstod jag också varför Johan hade backat, det var för att kompisen hade "tjingat" mig. Jo just det, in his dream maby!! Så då drog jag tag i Johan sen dansade vi tills dom slängde ut oss. Den kvällen är enda gången vi dansat tryckare på dessa tre år. Därefter vart det efterfest hos Johans kompis Kim som bodde på Ryskagränden och som ni vet är jag värdelös på efterfest. Så vi gjorde sällskap hem, då det var så halt att jag hade Petra i armkrok på ena sidan och Johan på den andra. Jag hade pumps (blond) på mig som bara halkade fram, vilket gjorde att jag kunde stå rätt upp och ner och bara kana fram, himla kul. Väl hemma frågade jag Johan om han skulle med upp på en kopp varm choklad, men han tackade nej och jag insåg att det tåget var kört med mig kvar på station. Söndagen var inte mycket att ha, inte förän på måndag kväll när Petra och Johan smsade mig samtidigt. Petras sms: Johan ville ha ditt nummer så jag gav honom det. Johan: Hej! Tack för i lördags. Hur mår du idag? Givetvis vart jag riktigt glad, men kände att killar och skola brukar inte vara någon höjdare för mig, men jag gav det en chans. Det hela slutade med att vi bestämde att vi skulle ses dagen därpå och se en film. Men så slog det mig, SHIT det skulle ju inte alls gå!! Det skulle innebära att vi skulle ses "på riktigt" för första gången på Alla hjärtans dag, det var ju emot alla regler i världen! Jag som då var tränings freak beslöt mig för att inte ta så hårt på det hela och gå och träna innan. Men därefter gick inget som planerat. Tisdag morgon, jag åkte och storhandlade, skulle ner på hamnen och lämna papper till hamnkontoret och sen åka hem, MEN jag fick soppatorsk och ingen kunde hjälpa mig, då jag ringde hem till Julia som var upptagen, kompisarna jobbade och tillslut kom pappa med en elev i bilen och räddade mig. Jag körde hem och slängde av alla varor för att sen brumma vidare till skolan då jag skulle byta från NkB på distans (inte min grej) till att läsa det i klassrummet. När jag väl kom dit ser jag in i klassrummet och vem sitter där om inte JOHAN (!!!), jag fick panik och ville gå därifrån med precis framför mig sitter en tjej och glor på mig, jag frågar henne om det är NkB och hon säger att det var det. HELVETE, tänkte jag, då kan jag ju verkligen inte gå för man frågar väl inte efter ett ämne och får svaret att det är den klassen och sen går. Så jag gjorde som Pippi Långstrump, jag tog det med komando och gick fram till läraren för att sälja mig själv och tala om hur sjukt duktig jag är på Naturkunskap (hahaha), mitt framför läraren sitter Petra, Johan och Jessica (som även är kompis med min lillasyster Julia,samt att hon har jobbat med Johan på muffinsbageriet). Och under tiden som jag skryter om mina kemi kunskaper hör jag hur Jessica frågar Johan vad han ska göra till kvällen (med tanke på att det var <3 dag och för att han var nybliven singel.) Jag hör honom svara att han ska träffa en Clara, gissa om jag hade svårt att prata med läraren. Jessicas svar blev, "Jaha, jag känner en Clara." Johan svarar "Jo, men den här Clara är lite äldre". Jag höll på att DÖ!!! Jessica svarar då, "Jo, men hon är lite äldre, men hon står ju där." Och pekar på mig. Jag var då klar och skulle sätta mig brevid Petra som inte hade sagt ett ljud om att Johan gick i den klassen. Johan tittar då på mig och sen på Jessica och säger "Men det är inte hon." Jahapp.. Tack för den! Två sekunder senare tittar han på mig och säger "jooo, det är hon...!" Undrar vem som tyckte att det var mest pinsamt, han eller jag. Hela lektionen var konstig och tillslut fick vi gå hem. Detta var inte alls som vi tänkt oss så vi försvann snabbt åt varsitt håll. Kvällen kom och jag hade gjort mitt pass och hade precis klivit ur duschen med tanken att vill han ha mig så får han gilla mig som den jag är. Så där stod jag med dyblött hår och helt tappad när denna kille satte in foten för första gången i denna lägenhet. Han hade då med sig en röd ros och jag var såld. Vad vi tittade på den kvällen har jag ingen aning om men han gick hem ganska tidigt och sen dess räknar vi nu oss som ett par, trots att det inte riktigt stämmer men har man ett så bra datum så måste man passa på.
Och vad har vi hunnit med på dessa tre år?
Vi har bland annat...
 
åkt till Turkiet fyra gånger.
flyttat ihop.
pluggat ihop, jobbat ihop.
vart på minst 100 utflykter.
spontanrest till Stockholm ett antal gånger.
förlovat oss. 1/9 -07
vart med barn.
fått världens bästa unge, Max.

Det bästa är att vi har en helt enormt lång lista på saker vi vill göra, men vad denna lista innehåller kommer ni märka så småning om. Här kommer istället några bilder från våra tre år ihop.

Det första kortet som togs på oss. Inte så konstnärligt men dock värdefullt.Som vi gillar det.På den årliga Fåröuturen, med min familj.Turkar runt som bara vi kan
Senast vi va i Turkland, då med min mamma och pappa.

Vårat första bröllop, då gifte sig Joanna o Migelle.

En sommardagPå Winnerbäcks konsert.

Och så blev två till tre.


Jag älskar dig Johan och är så glad över att du finns i mitt liv!
(älskar dig med Max, men den här gången handlade det inte om dig.)


Kommentarer
Postat av: nina

grattis på 3 årsdagen.

vilket fint par ni är.

kram

p.s. det blir samma sak i morrn, lunchträff på joda 11:30 innan vår föräldragrupp. kom gärna dit. d.s

2009-02-15 @ 19:49:10
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

åh, vad fint skrivet Clara! Men så sitter jag här helt rörd & tårögd. det var på gravid bilden & texten 2 blir 3 som det brast för mig! Haha! Grattis på eran dag!

2009-02-15 @ 21:18:18
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: malena

Vad fint skrivet och grattis till era år ihop!!

2009-02-15 @ 22:23:49
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: jools

jo ja minns de där me att du ringde nu när du sa det! va ja nu höll på me kan man ju fråga sig. ja har för mig att ja va grinig som fan på dig! hmmm... fin historia i övrigt! känner inte alls av pressen att du å johan möttes när du va i min ålder MINUS ETT ÅR!! hej å hååå jag är iaf moster å det är inte duuuuuu hihihihi!!

2009-02-15 @ 23:03:20
Postat av: clara

Tackar för dom fina kommentarerna!



2009-02-16 @ 12:22:49
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vad fint skrivet! Roligt att läsa om hur ni blev till som par :-)

Och grattis till era 3 år naturligtvis!

2009-02-18 @ 23:33:11
URL: http://lan.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback