-

Inte för att gnälla, men va faaan!

2009-02-11 @ 17:22:21
Nu ligger vi hela högen här hemma, Johan är den som är piggast av oss medan Max har 38,4 i temp o jag mår oförändrat sen igår. Så det vart bara att ställa in babykonserten som jag längtat så mycket till. Trots att jag inte ens vet vad det är för något! Lät bara så himla mysigt. Så det fick bli en slappardag med en fjuttig prommis, bara för att få komma ut en liten stund. Som tur är har Johan vart hemma idag så vi har deppat i kapp.

För det andra så bara MÅSTE jag få gnälla på mitt älsklings-gnällarprogram-alla-katagorier. Unga mödrar! Va helt underbart igår, då en av småtjejerna, den nyflyttade-rökaren-inomhus födde sin pojk och jag bara satt och gapade. Det bästa var att Johan var med så jag kunde fråga honom om våran förlossning, tex. Tjejen pratade precis innan hon skulle krysta, det kan man säga att vi inte gjorde på våran. Hon klagade hela tiden på att det gjorde ont och ville att dom skulle ta bort det, hahaha säger jag då! Ta bort det onda, efter hennes epidral som satt som en smäck, va förväntade hon sig???? Och jo jag har rätt att gnälla för att jag är SJUK och då får man gnälla. Annars så har jag bara vänt förlossningen från verklighet, till ett minne. Lite som när man åker utomlands och tror att man ska bo i Bevvan i ett slott men hamnar på red light streat i en städskrubb. Ett tag efter minns man bara det som var skit men rätt som det är så kommer man på allt annat kul och intressant som hände under resan. Så med facit i hand säger man att aldrig mera åka ospecificerat, utan nästa gång man ger sig ut på äventyr så ska man gardera sig vissa saker lite bättre.

Ikväll ska vi äta min makaronilåda som jag gjorde igår i megasatts så vi slipper laga något ikväll, sålänge det inte stavas kladdkaka så tänker jag inte röra köket. :-) Och jag borde ju faktiskt få äta en kladdkaka eller två eftersom jag är SJUK.


Har man bajsat ÖVERALLT får man ta ett dopp i handfatet.

Kommentarer
Postat av: jools

hihi va kul han ser ut där i handfatet. klart man får äta kladdkaka när man är sjuuuker! vad är de annars för vits me å va sjuk??

2009-02-11 @ 19:01:46
Postat av: nina

ååå va trist att va sjuk. krya på er.



ang babykonserten tror jag ville var lite för liten. får barnen verkligen inte ha fyllt ett?



fin liten max.



2009-02-11 @ 21:42:05
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Hannie

hahahha, så söt o rolig han såg ut :D som ett litet russin lr nått:)

2009-02-12 @ 17:17:49
Postat av: Hannie

kom på en sån otroligt rolig liten kommentar på den här bilden : MAX BALJA!!

hahahha

2009-02-17 @ 19:44:38
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback