-

Vem är du??

2009-08-03 @ 22:24:45
Ja.... det är frågan som min syster Julia ställde mig häromdagen, "Vem är du i Disney?" Och som jag har grubblat! Det är ingen lätt fråga som man bara haspar förbi sådär utan det måste kännas rätt och jag är inte helt säker ännu men jag tror jag vet vem jag är nu men först ska jag berätta vem andra i min omgivning är. Tror man att det hela går ut på att man ska bildligt likna en karaktär ska man nog inte läsa det här inlägget. Det handlar heller inte om att följa karaktärens liv till punkt och pricka. Men här har ni min familj:


Johan - Odjuret i Skönheten och odjuret, en genomgod person som folk lyssnar till när han pratar.
Max - Toker i Snövit och dom sju dvärgarna. Lika söta.
Julia - Ariel i Den lilla sjöjungfrun. Hon vill så hemskt gärna få en sådär stjärt och simma och sjunga samtidigt.
Hanna - Sebastian i Den lilla sjöjungfrun. Hon vill spela trummor som han....
Min mamma - Nemos pappa. Mycket bra liknelse.
Min pappa - Baloo i Djungelboken, inte så likt men ändå.

Och jag.... Jag tror att jag är Pocahontas, en stark tjej som tror på what goes around comes around. Hon älskar vatten och vågar chansa för att vinna. Annars skulle jag vilja vara Anden i Aladdin, som är rolig precis hela tiden och dessutom trollar stup i kvarten, han är cool!

Jag = pocahontas, ja kanske det...


Däremot har jag kommit fram till några som jag först ville vara men som jag sen insåg att det ville jag absolut inte när man såg på dom i lite större perspektiv. Tex Esmeralda, hon är vacker och god, ser bortom det yttre men är sigenare och därmed inte välkommen någonstans, hur kul kan det va? Mowgli i Djugelboken är en go liten kille som lever bland en massa djur, men är så naiv och blåögd att han inte märker när han gång på gång blir lurad. Sen har vi Mulan som är en mycket stark och framgångsrik kvinna som visar att hon kan på lika villkor som männen, det är bara det att hon måste göra det i smyg så ingen vet om det, vad är då meningen med det? Och sist har vi Simba i Lejonkungen, som är så söt så man smälter, men vem vill leva med tron att man dödat sin egen pappa?? Det kallas tragiskt!

Nu vill jag veta vem ni är, hoppas på att få läsa det hos Nina, Catti, Lee, Petra, Linda, Jenny och Malena.
Och ni andra som inte bloggar kan väl skriva vem ni är bland mina kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Moster

Du är skön du! Vem är jag?

2009-08-04 @ 10:40:15
Postat av: julia

moster....älskade moster - eftersom det vara jag som drog ingång dom här tankarna hos clara så måste jag säga att jag tgänker och funderar så det knakar...

DOCK!! så blandar vi ihop begreppen om vem man SKULLE vilja vara med vem man är mest lik. Jag anser mig inte vara så LIK ariel, men vill verkligen vara henne, medans mamma verkligen är nemos pappa men kanske hellre skulle vilja vara någon annan..

intressanta tankar verkligen.... gillade att johan sa odjuret. mindre otippat va kanske att pappa ville va fantomen hahaha!!

love

2009-08-04 @ 11:28:23
URL: http://chulii.blogg.se/
Postat av: Eric

Jag tycker att Johan borde vara den flinande hyenan i Lejonkungen... Flin eller vad han nu heter!

2009-08-04 @ 15:32:13
Postat av: julia

komiskt....det sa jag också att han var :) FLIN!!! HAHA

2009-08-05 @ 08:16:18
URL: http://chulii.blogg.se/
Postat av: NIna

Ja antagligen Råttan å luftens hjältar då. Eller Pippi - petar i näsan, skiter i pruseluskan, gillar godis...

2009-08-06 @ 20:25:24
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback