-

Tystnad.... tagning...

2009-08-28 @ 21:33:20

Ja, dom orden fick vi höra många gånger idag. Efter att vi i våra sommarklänningar åkt ut till Själsö mötte direkt Max två nya kompisar medan vi väntade på att få en plats. Jag frågade killarna som var runt fem och tio år om dom var med för första gången eller om dom varit med tidigare. Och det kan man säga att dom hade varit, en av killarna spelar Maria Werns son (!) och den andra var på riktigt tvilling med Marias "dotter". Coolt säger jag, att min lilla son låg där och brottades och kramades i gräset med dessa två killar. Sen fick vi våran plats och vi fortsatte vänta, vänta och vänta. Men trevligt hade vi ändå, Bubbis min gamla fiollärare ver en av tre som skulle spela i "bandet". Dessutom var det JAG som kom med idén att dom skulle dansa Jungfru Skär, kom ihåg det säger jag bara när ni ser filmen sen!
 Och tillslut kom kamerateamet som filmat en annan scen en bit bort. Jag, Max och Hanna stod och diggade till Små Grodorna precis bakom skådespelarna. För övrigt så var Eva Röse och Allan Svensson där, COOLT! Eva var grymt snygg i sina sommarkläder och långa hår, jag och Hanna undrade om hon hade förlängning bara för filmens skull eller om hon verkligen har så långt tjockt fint hår, isåfall är vi mäkta imponerade.
  Allt som allt var det hela en rolig upplevelse och värd att vara med om, trots den långa väntan. Jag blir imponerade över hur dom får allt att funka och ser normalt ut, jag skulle gissa på att vi var runt 100 statister idag, som ska dansa, promenera, kasta varpa, fika, sjunga, spela, hästen ska gå sin runda, ja allt för att få till den där idylliska midsommarafton.
Den här filmen heter Stum sitter döden, (konstig titel om du frågar mig) och den som jag, Johan och Max var med tror jag heter Må döden sova (men jag kan ha fel). Börja känna att jag kanske ska ta och läsa böckerna, jag har iaf ett år på mig innan filmerna kommer på TV.

För övrigt så är Max feber borta och vi har bytt till en tand som är påväg upp istället. Han håller oss igång hela tiden iaf.
Så ni som ska komma på kalas i helgen, så ska ni veta att kalas blir det!!
Jag har nu bakat Ninas fina tårta till släkten imorgon. Den var både lätt och ser himla smarrig ut!


Kommentarer
Postat av: Catti

Du kan låna böckerna av mig, jag har båda.

2009-08-29 @ 06:22:48
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: cat

Släkten... haha vi kommer ;)

2009-08-29 @ 08:51:13
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback