-

Ska man låta en 2 åring va ensam om dagarna?

2009-04-18 @ 21:03:45
Imorgon är den stora demonstrationen mot nedskäringarna inom förskolan. Jag är nyfiken på hur många som kommer, på förra kom det över 1300 personer och det är imorgon det verkligen gäller, dom får inte ta flera fröknar ifrån våra ungar. Redan är det på tok för stora grupper på antal personal, hur ska det då bli om man skär ner ännu mer?! 
Jag skrev några rader några inlägg tidigare om demonstrationen men känner mig fortfarande lika förbannad på att politikerna ser så kortsiktigt att dom tror att dom ska spara pengar på att dra ner på personalen på förskolorna och stänga avdelningar. Trots att jag har en sketen gymnasieutbildning så kan tom jag förstå att om man ska spara pengar så är det inte där man ska spara, barnen behöver vuxna för att växa och bli trygga individer, som trivs i samhället och ska en dag bli våran framtid. Så har då inte våra ungar haft någon som sagt hur man ska uppföra sig, lärt dom om kultur och ge varje barn kärlek, framtidstro och trygghet. För trots allt, alla barn får inte dessa självklara saker hemma och behöver det på förskolan av dessa underbara människor som kallas "fröknar".
Låt dessa underbara frönkar stanna hos alla dessa underbara ungar!!

Häng med imorgon klockan 13 från Östercentrum ner till Wisby Strand för att möta politikerna.

Själv minns jag mitt dagis med ett leende och varje gång jag träffar mina otroliga fröknar Barbro, Anne-Maj, Tina mfl. så vill jag inte annat än krama om dom och så kommer bara roliga minnen fram från dagistiden. Precis SÅ vill jag att Max en dag ska känna om sina fröknar.

Kommentarer
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback