-

Besöket hos barnmorskan..

2008-05-13 @ 09:29:22
Jag vill varna känsliga läsare för bilderna, med tanke på att dom är tagna från ett mycket osmickrande håll...

Igår var vi på kontroll hos våran bm Lotta. Hon är verkligen kanon. Känns skönt att ha henne som coach.
Där fick jag väga mig.... Shit! De va ju precis som jag tänkt mig, +8kg!!! De e ju för fan inte klokt! Med tanke på att bebisen inte en väger ett ynka kilo! Men men... Sen fick jag göra urinprov, såg toppen ut. Efter de började det skulle det pratas lite med Lotta om hur vi mår och sånt. Hon vart kanonglad när vi pratade om att de inte blev någon föräldragrupp, men att jag är med i en egenstartad. Vi bokade in att jag och Johan ska få komma på rundtur på förlossningen och bb den 29 maj. Lite tidigt om du frågar mig men eftersom vi inte är välkomna i sommar så får de duga bra med att komma nu.
 Sen skulle de kollas blodtrycket på mig, de va samma som första gången jag va hos henne. Därefter skulle magen mätas, eller snarare kolla hur lång livmodern är. Hela 27 cm fick hon ihop, men va inte riktigt säker för att magen va så hård just då..
               
Sen skull vi lyssna på Billys hjärta. De va så himla mysigt. 147 slag i minuten slog de, mycket bra.


Sist men inte minst, putt i fingret... Tro de eller ej men mitt järnvärde va bra.. Hade de på känn men Lotta såg förvånad ut, så ännu slipper jag knapra tabletter. Sockret va oxå ok, 4,7.

Kommentarer
Postat av: Annie Pannie

27 cenimeter?! Det är ju som två lakritsstänger typ - jättelångt! Men vad skönt att allt verkar normalt.

2008-05-13 @ 15:19:39
Postat av: clara

eller hur! Och de e bara så långt upp i magen som den sträcker sig! Undrar hur mycket vatten som är fylld i den nu... Måste va minst 4 Liter, annars går jag inte me på att väga såhär mycket! hahaha

2008-05-13 @ 15:49:18
URL: http://cklaris.blogg.se
Postat av: cat

Kul att allting går så bra =) Jag läääängtar tills att jag får träffa bebban.

2008-05-13 @ 16:56:10
Postat av: clara

Va kul at du känner som jag för de ska bli såå himla spännande att se vem som tittar ut!

2008-05-13 @ 19:01:45
URL: http://cklaris.blogg.se
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback