-

BLOND! Och inte bara jag...

2008-04-27 @ 17:12:54

Oj oj oj... Idag hade jag inget planerat förutom att städa, eftersom de kommer folk som troligen ska köpa våran soffa och bokhylla. Så det bestämdes att hela familjen skulle åka till Tofta och hämta en cementfågel som ska me till Julia. För att den inte skulle gå sönder la vi den i en skokartong och precis när jag skulle gå ut me den kom Hanna. "Uhh! Vad har du där i?? En fågel???" De va ju nästan rätt iaf... Sen skulle de fikas, Bill och Jens va också me så de blev storfika. När allt va dukat och klart på terassen gick jag in för att hämta en filt till benen eftersom de inte va sådär varmt som man skulle kunna önskat. Men filt blev de och jag gick med den dragen om magen och kom till samma ställe igen där Hanna ställer sig mittemot mig och vrålskriker rätt i mitt ansikte och sen titta hon på filten. Hon tar alltså i för allt vad hon har och jag fattar rätt fort att något jäkligt äckligt är på filten med tanke på hur hon ser ut.... Så jag slänger filten och ser då musen som hängde i filten och vi står nu mittemot varann och skriker så de hörs bort till Bysen. Jag slänger filten och springer bort en bit. Pappa undrar såklart vad vi gör och Hanna svarar "Musen...!" Helt plötsligt känns allt otroligt fånigt och inget blir bättre när vi inser att den stackars lilla musen va stendöd.. Men så kan de gå om två blondiner och en mus möts på samma plats...
För övrigt va fikat utsökt och sällskapet lika så... Saknade min Johan, han jobbade som vanligt..... Men ikväll ska jag baka någon god paj till han. 

Så gott folk, håll tummarna nu för att dom köper soffan och bokhyllan ikväll! 


Kommentarer
Postat av: minsta systern / Blondie #1

hahahhaha, o ja. den lilla musen, lilla döda musen. vi väckte nog han nästan till liv igen, jag mena så som vi skrek! hahahahha, de gjorde fan min dag, va så roligt och "dö"fånigt! hahahhahahah

2008-04-27 @ 17:25:00
Postat av: julia

hahahah alla dessa döda möss som somnat in i vår stuga alltså...kan se mi framför när mina systrar skriker ikapp ;)
gött att min fågel kommer hit, kommer bli fin på hyllan i vardagsrummet!!

2008-04-28 @ 10:11:12
....................

Du glömmer väl inte bort att du kan bli prenumerant på min blogg på bloglovin.

bloglovin

Kommentera gärna men lämna ett namn så jag vet vem du är.



Kommentera inlägget:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback